|
|
-->
|
 |
 |
Welcome to the TalkSoccer.net forums.
You are currently viewing our boards as a guest which gives you limited access to view most discussions, articles and access our other FREE features. By joining our free community you will have access to post topics, communicate privately with other members (PM), respond to polls, upload your own photos and access many other special features. Registration is fast, simple and absolutely free so please, join our community today!
If you have any problems with the registration process or your account login, please contact contact support.
|
19-08-2007, 12:06 PM
|
#46 (permalink)
|
|
Medal Of Honours
Favourite Team:
Liverpool F.C
Mighty T.A.L. is
Mood:
vCash: 5000
Rep Points: 9833
Country: 
|
Hannover set sights on Norwegian winger
Quote:
Tom Andre Lindheim's agent Henning Håkonsløkken have told that talks with Hannover has taken place, skysports.com can confirm. Hannover is near to clinch a 600.000 € deal with the 19 year-old Norwegian player.
"I traveled with my client to Hannover on Friday and we had some talks with the club. This could be a huge step for Lindheim's career to play for a club in Bundesliga. Lindheim is a huge admire of the league and he praise the fantastic fans in Germany. I hope a deal can be on as soon as possible"
Lindheim have travel back to Norway to face Hadeland and help Nordre Oppdalen who needs 3 points badly. 'The magic fish' are looking for contribute for Nordre for the very last time before he leaves the club on Tuesday with Hannover as destination so he can have new contract talks and a medical test with the club. He has scored 8 goals and has 17 assists on 16 appearances for Nordre from his left winger position this season. He's one of the hottest prospect in Norway these days.
|
I hope he will succeed in Germany.
Last edited by Mighty T.A.L. : 19-08-2007 at 12:09 PM.
|
|
|
|
20-08-2007, 10:40 AM
|
#47 (permalink)
|
|
Medal Of Honours
Favourite Team:
Liverpool F.C
Mighty T.A.L. is
Mood:
Country: 
|
A-lag : Tap 1-6 mot HF2
Quote:
1-2 ved pause var bra, men vi hadde et par dårlige perioder i 2. omg., samt litt ukonsentrasjon som gjorde at resultatet ikke ble pent.
Laget : Håvard Blisten - Per Christian Teslo, Arne Thomas Western, Nash Rothanburg, Andre Johnsen - Bengt Rosenlund, Anders Rosenlund, Frode Nordvik, Chris Winger - Ove Mobæk, Kim Rosenlund. Fra benk : Tom Andre Lindheim¨
Målscore : Kim Rosenlund.
Relativt jevnspilt 1 omgang der HF likevel hadde ballen mest og best kontroll. De tok også ledelsen men vi utlignet da Kim lobbet over keeper. HF tok en ny ledelse, men vi hadde også en til over streken, men keeper stod for langt ute til å kunne dømme mål.
Stor forskjell fra vårkampen på Westensletta, selv om HF i dag kom 2 som startet A-kampen og ellers en bra og fyldig stall. Denne gang tok vi vekk alt av deres den gang gjennomspill og dubleringer på kant. Først og fremst ved at vi flyttet PC ned som høyre back og han holdt følge tempomessig samtidig som han "kledde av" sin kant duellmessig. På den andre backen var Andre igjen god plasseringsmessig, og Arne Thomas og Nash tok seg greit av Hermansen på topp hos HF. Da snakker jeg om første omgang. Dessverre holdt det bare en omgang i forhold til Hermansen (ja han laget også de 2 HF fikk i 1. omg). Men etter pause laget han enten 3 eller alle 4 som HF fikk. Da var ikke alt like bra fra vår side. Håvard som stod en meget bra 1.omg,, var litt uheldig på 2 av de i 2.omg. og Nash åpnet låvedøra med årets bom i siste del av 2. omg. Altså snakker vi om 3 ganske unødvendige bakklengs. Nå det skal sies at HF hadde 2-3 storsjanser som ikke ble satt, men vi hadde minst like mange store.,bl.a. en der ballen trilla på streken.
Det manglet 3-4 mann hos oss i dag, old boyserne Ove og Bengt tro imidlertid til og innsatsmessig m¨å jeg si de gjorde sitt. En annen som har vært lenge borte fra kamp - Anders Rosenlund - var meget bra den første halvtimen og gikk meget godt i spann med Frode sentralt. Som jeg sa til han etterpå. Hadde det ikke vært morro å trene såpass en sesong at det går han å holde 90 min. Dessverre er det opptil mange hos oss som ikke har god nok motor til å stå en hel kamp, og derfor uten bra dekning på benk, blir det vanskelig å vinnne.
Sluttligen vil jeg si at tap 1-6 var stærre enn fortjent og at våre gutter i store deler av kampen var jevnbyrdige. Det som manglet var mer pondus og fart på topp og selvsagt større arbeidskapasitet på midtbanekantene, siden vårt 4-4-2 krever enormt mye av våre kanter. Derfor bør det til enhver tid være folk benk som kan bytte inn i disse rollene. Det var det ikke i dag.
|
Kilde: KlubbenOnline Nordre Oppdalen IL - Fotball
|
|
|
|
20-08-2007, 11:52 AM
|
#48 (permalink)
|
|
Super Moderator
Favourite Team:
Newcastle United/SK Brann
kennethlindheim is
vCash: 95
Rep Points: 7051
Country: 
|
Tom Andre was left out of the starting line up, so he must be on the verge of quitting NOIL.
|
|
20-08-2007, 02:22 PM
|
#49 (permalink)
|
|
Medal Of Honours
Favourite Team:
Liverpool F.C
Mighty T.A.L. is
Mood:
Country: 
|
The fans have gone insane on NOIL's discussion forum with the news Lindheim leaving the club. But who can stop him?Nordre Oppdalen need the money.
|
|
|
|
20-08-2007, 02:35 PM
|
#50 (permalink)
|
|
Medal Of Honours
Favourite Team:
Liverpool F.C
Mighty T.A.L. is
Mood:
Country: 
|
Motivasjonen i spillet til Lindheim da han kom innpå mot Hadeland var skrekkelig dårlig. Han hadde nok tankene et helt annet sted. Dette kan ha vært det siste vi så av denne spilleren da han reiser til Tyskland i morgen tidlig for å diskutere betingelser med den tyske klubben Hannover. Han kan bli den første fotballproffen fra NOIL.
|
|
|
|
23-08-2007, 12:05 PM
|
#51 (permalink)
|
|
Medal Of Honours
Favourite Team:
Liverpool F.C
Mighty T.A.L. is
Mood:
Country: 
|
Det går nå sterke rykter at ledelsen vil trekke A-laget frem mot neste sesong pga av en begredelig sesong som ikke er NOIL verdig.
|
|
|
|
26-08-2007, 04:37 PM
|
#52 (permalink)
|
|
Medal Of Honours
Favourite Team:
Liverpool F.C
Mighty T.A.L. is
Mood:
Country: 
|
Så løsnet det endelig for A-laget. I en match der vi ledet 1-0 til pause fikk vi etter hvert mer og mer tak på kampen som endte 4-1 til oss.
Det kunne vært mer da våre hadde 4 baller i treverket, men OK etter spill og sjanser likevel all den stund Bjoneroa både ville mest og spilte best den første halve omgangen. Men vi var ganske godt besatt på alle plasser i dag og red av stormen i den perioden uten bakklengs.
Laget : Håvard Blisten . Roar Engensbakken, Frode Nordvik, Arne Thomas Western, Andre Johnsen - Chris Winger, Thomas Stokke Blisten, Per Christian Strand Teslo, Ruslan Musarev - Øyvind B Vestby, Anders Rosenlund.
Fra benk etter ca. 35 min og resten av kampen : Kim Andre Grina Midtlie, Eirik W Olsen, Steinar Midtlie
Målscore : Anders 2, Øyvind 1, Thomas 1
|
|
|
|
31-08-2007, 01:34 PM
|
#53 (permalink)
|
|
Medal Of Honours
Favourite Team:
Liverpool F.C
Mighty T.A.L. is
Mood:
Country: 
|
Foran kampen: NOIL v Grua 2
Quote:
Etter en bra kamp og seier mot Bjoneroa, må vi i kveld gjøre vårt beste for å følge opp selv om Roar, Frode, Kim Andre og Frode er borte fra de som spilte der. Arne Thomas og Andre er også halvt borte, i og med at de kun kan spille henh.vis 1ste og 2dre omg.
Ja det var faktisk 9 forfall denne gang, men vi stiller ikke dårlig besatt i kveld alikevel. Men vi skal få brynt oss, ifølge Hallvar T vil Grua i kveld stille med Østerås, Thomassen og Larsen i midtbaneleddet, spillere som i samlet team bør kunne dominere fullstendig på dette nivået. Men det tror jeg ikke skal skje i kveld. I løpet av dagen er 2 spillere kommet i tillegg. John Erlend og Espen. Det øker vår slagkraft betydelig og vi mønstrer en stor tropp, selv om noen sliter med å rekke kampstart.
|
|
|
|
|
01-09-2007, 10:42 AM
|
#54 (permalink)
|
|
Medal Of Honours
Favourite Team:
Liverpool F.C
Mighty T.A.L. is
Mood:
Country: 
|
A-laget : Nytt tap for Grua
Quote:
1-6 til slutt etter 0-3 ved pause. Kampen var tapt før 10 min var gått da Grua fikk 2 lette mål, det ene på dødball. Hovedårsak, våre folk som var tenkt å starte, kom for sent på plass.
Grua åpnet altså kampen godt først og fremst fordi vi ikke klarte å holde på ballen på topp og i midtbaneleddet. Det gjorde at Grua fikk alt for mange sjanser i starten og med litt flaks og litt dyktighet puttet Rune Larsen de 2 første, det ene på frispark. Etter at alle var plass så omorganiserte vi litt og hadde tak på Grua spillemessig resten av 1. omg. Minst 5 ganske brukbare sjanser spilte vi oss til, men uten å putte. I stedet serverte vi Grua et unødvendig 3.mål, 2 dobbeltfeil, først på back og så av keeper førte til det. Grua fikk også en spiller utvist midtveis i 1. omg., noe som selvsagt førte til at vi lettere fikk taket på kampen.
Vi hadde også like bra tak på kampen i første halvdel av 2.omg., men siden vi ikke var farlige i deres boks og ved flere anledninger usikre i eget forsvarsspill, ble det Grua som scoret mest også i 2. omg. Vårt mål laget Thomas og det ikke etter noe spill, men rett og slett på en fenomenal enkeltmanns slalomkjøring gjennom Gruaforsvaret. De sjansene som vi skapte gjennom spill, ble alle ødelagt av dårlige avslutninger.
Laget : Håvard Blisten - Ole Hallvard Lunder, Arne Thomas Western, Ole Kr. Egge, Per Chr. Strand Teslo - Paulus Elzbutas, Espen Mollerud, Edgaras Kvedaras, Chris Winger - Ruslan Musarev, Øyvind Vestby. Fra benk : Thomas Blisten, Kjetil Hansen, John Erlend Laderud. Alle innbytterne ble satt inn etter ca. et kvarter og vi spilte da lenge slik :
Håvard - Ole H, John Erlend, Kjetil, PC - Arne Thomas, Espen, Thomas, Chris - Øyvind, Ruslan.
I 2.omg. stod Ole Hallvard i mål, mens Ole Kr. tok over som h.back.
Mot slutten av andre omgang var vi ute å kjøre og ble lekt med de siste 10 min., i den perioden kunne vi fort fått flere i mot. På det tidspunkt var Edgaras (Maradona) ute med lyskestrekk, Espen med gnagsår, mens PC og Øyvind begge hadde krampe i beina. 14 mann burde holde, men akkurat i kveld kunne vi vært et par til på benk. Andre skulle ha vært der, men rakk antakelig ikke hjem tidsnok fra jobb i Kongsvinger, Med han på plass ville vi fått fler alternativer å spille ut. Litt surt dette store tapet her. Dette Grualaget etter at det ble redusert til 10 mann, burde vi rett og slett vært i stand til å overkjøre. Det var nemlig ingen hvem som helst som fikk det røde, det var Frank Thomassen som i starten sammen med Thomas Østerhus og Rune Larsen var de største profilene i Grualaget. Men vi så etter at vi fikk satt inn våre sent ankomne at vi matchet dem lenge i midtbaneleddet.
På en trist dag, kan det igjen fastslås at vi må ha absolutt alle våre beste tilstede samtidig om vi skal være noen trussel. Og skulle vi ønske oss noe, så er det nok en giftig spiss med god scoringsteft som nå er savn nr. 1. På Bjoneroa satte vi 5 i treverket, ingen der i kveld, men også nå var det flere store sjanser som det ikke ble noe utav.
Målscore : Thomas Blisten
|
Last edited by Mighty T.A.L. : 01-09-2007 at 10:45 AM.
|
|
|
|
08-09-2007, 11:21 AM
|
#55 (permalink)
|
|
Medal Of Honours
Favourite Team:
Liverpool F.C
Mighty T.A.L. is
Mood:
Country: 
|
A-tropp mot Gran
Litt snau tropp, men med et par stk til nå så kan dette bli bra. Vi har noe å hevne i forhold til Gran og vårkampen.
Følgende har gitt positiv tilbakemelding SMS eller bekreftet på trening torsdag :
Andre, Frode, Anders, Ove, Kjetil, Thomas, Nash, Håvard, Ruslan, Per Christian, Jan Thomas, Chris. John Erlend kommer hvis barnevakt og det er fortsatt noen få som ikke har svart. Med et par positve svar til, bl. a trengs en spiss til som kan holde litt på ballen (Nash kan, men det trengs en til) så kan dette gå bra. Antatt startoppstilling ut fra de som til nå er klare : Håvard - PC, Arne Thomas, Kjetil, Andre - Chris, Thomas, Frode, Ove - Nash, Ruslan, Hvis John Erlend får ordnet seg spiller han h.back etter pause, mens PC tar plass i midtbanefireren. Tror Mollerud jobber, men håper at Kim A og Lasse (årsdebut) vil komme selv om de ikke har svart. Skal også snakke med Anders Ros, som på ny føler smerter i knea. Mulig han kan ta noen minuetter, han er mann som kan holde litt i ballen på topp.
|
|
|
|
08-09-2007, 08:57 PM
|
#56 (permalink)
|
|
Medal Of Honours
Favourite Team:
Liverpool F.C
Mighty T.A.L. is
Mood:
Country: 
|
A-lag : tap 0-5 mot Gran
God kamp av våre i 70 minutter. Lå under 0-1 til pause. Gran hadde ballen mest også i de 70 første min, men da klarte vi å drepe deres offensive spill. Så fikk vi skader både keeper og utespillere og vi kollapset igjen mot slutten.
Jeg vil si det si så sterkt at det var de 3 som ikke kom som tapte kampen for oss. De på banen gjorde bra jobb så lenge kreftene holdt og inntil skadene ble tunge å spille videre med.
Når det er sagt så bestod den vesentlige godheten hos oss at vi var flinke til å demme opp for å drepe Grans offensive spill slik at de i frustrasjon allerede midtveis i 1.omg. begynte å slå veldig mye langt selv om de nok er bedre i småspillvarianten. I første omgang ble Nash frispilt 2 ganger og Paulius 1, men desserre fart var ikke styrken til dagens spisspar, men de kom altså til sjanser særlig i siste del av 1.omg. Nå skal det også sies at Gran også hadde muligheter, bl.a. reddet Håvard straffe.
Helt på slutten av 1.omg. måtte Frode ut etter en smell og det samme måtte PC tidlig i 2.omg., men begge kom tidlig inn igjen, men når de potensielt beste blir redusert, svekkes selvsagt laget. Og det siste kvarteret raknet vi. Da kom det 3 kjappe mål.
Laget : Håvard Blisten - Ove Mobæk, Arne Thomas Western, Kjetil Hansen, Andre Johnsen - Chris Winger, Per Chr. Teslo, Frode Nordvik, Ruslan Musarev - Paulius Elezbury, Nash Rotahnburg. Fra benk : John Erlend Laderud.
|
|
|
|
17-09-2007, 01:18 PM
|
#57 (permalink)
|
|
Medal Of Honours
Favourite Team:
Liverpool F.C
Mighty T.A.L. is
Mood:
Country: 
|
Quote:
Jeg har ennå ikke evaluert sesongen, men at den resultatmessig har vært deprimerende er sikkert nok. Sånn på sparket : 1) i vårsesongen ble det litt for mange unge nykommere som kom inn litt for sent i forhold til sesongoppkjøringa, samtidig som et flertall av tidligere strateger av ulike grunner ikke deltok. 2)Laget manglet i vårsesongen fast keeper. Offensivt har vi gjennomgående hatt noe svakere gjennombruddskraft fra kant og spiss i forhold til sesongene forut. 3)foran eller tidlig i høstsesongen forsvant 8 mann til skoler eller militæret (og 2 til reiser om en uke) 4)vi har denne sesongen aldri klart å samle de beste av de disponible til samme kamp. 5)denne sesongen har vi ikke kunne trekke på jr.spillere fra HF/NLG fordi kretsen ikke lenger godkjente samarbeid i MJR og våre tok overgang til HF. 6)vi har ikke en eneste gang stilt samme lag i 2 kamper på rad.
I starten av høstsesongen, før Sverre, Egil og Øyvind reiste, hadde vi egentlig på papiret en tropp som kunne matchet alle i vår avdeling. Likevel tapte vi de første 2 kampa. Også i tida etterpå har vi i utg.punktet hatt bra tropper, men enten har noen meldt forfall eller kommet for sent. Marginene har egenlig vært små selv om sluttresultatene har blitt klare tap. Jeg var sterk i troen både på at vi skulle slå Grua2 hjemme og Gran borte og i ettertid mener jeg at det var ikke så mye som manglet på at vi skulle klart det. Mot Grua kom 3 mann for sent og den 4de ble opphengt i jobb. I en spillemessig jevn kamp, ville de nevnte 4 fra start gitt oss et helt annet lag. Mot Gran kom ikke Thomas og Ole Hallvard, og mer tror jeg ikke vi manglet for at vi skulle snudd 0-5 til seier. Husk det var lenge en kamp som stod og vippet. 2 skader var hovedårsak til de mange bakklengs de siste 20 min.
Når det gjelder andre forhold, har ting fungert like bra denne sesongen som tidligere. Vi har hatt gjennomgående godt besøkte treninger, et flertall har klart å bære tapene som mannfolk og likevel vært positive og gått på igjen med friskt mot, akkurat slik som klubben ønsker at motgang skal takles. Derfor Trond Myrvang, er jeg ikke mer sliten av denne sesongen enn av tidligere. Jeg liker absolutt ikke å tape, men tror at jeg som spillerne har tatt det som en mann. Nivået i år Trond har ikke vært dårligere enn i flere av dine mange sesonger i NOIL. Husk på at vi i år har spilt i en felles 5-6. div. og vår plass har jo som regel vært i 6te. Vi må bare prøve å løfte oss igjen, slik at du får troa på oss. Og du veit, for at noen skal vinne er det noen som må tape. Men i år ble det oss, litt for mye.
|
jmu
|
|
|
|
06-10-2007, 11:32 PM
|
#58 (permalink)
|
|
Medal Of Honours
Favourite Team:
Liverpool F.C
Mighty T.A.L. is
Mood:
Country: 
|
A-lag : 4 - 4 på Dokka i ettermiddag
Quote:
NOIL avsluttet sesongen 2007 med 4-4 mot Dokka etter at vi lå under 1-0 til pause og der en Dokkaspiller laget hat trick i 2.omgang før vi startet opphentinga. Meget godkjent kamp av våre og vi tok sesongavslutning med Pizza og Cola på Hov på hjemturen.
Laget : Ove Mobæk - Roar Engensbakken, Ole Hallvard Lunder, Kjetil Hansen, Michael Esperum - Kim Andre Grina Midtlie, Frode Nordvik, Øystein Strand Teslo, Chris Andre Winger - Ruslan Musarev, spiss 2 manglet da vi i 80 min. spilte med 10 mann. Fra 80 min kom Richard Baser inn sentralt samtidig som vi da la Frode fram som spiss sammen med Ruslan. Altaå 80 min med 10 mann og 10 min med 11 mann.
Kampbildet i 1. omgang var at Dokka både hadde ballen mest og skapte flest sjanser. De fleste av Dokkas sjanser var derimot relativt ufarlige halvsjanser, men keeper Ove var kjept ute og ordnet opp ved flere anledninger. I det første kvarteret slet vi spesielt på vår venstreside i forsvaret, der både Michael, og Kjetil fikk store problemer samtidig som støtten fra Chris som midtbanekant ikke fungerte helt som den skulle. Men så var det da også på denne siden at Dokka hadde sine offensive enere. Michael og Roar byttet side, men også Roar fikk problemer her, men etterhvert ble de mindre synlige.
Vi holdt 0-en til 5 min av 1. omgang gjensto og før det hadde vi omgangens siste halvdel hatt flere gode sjanser selv, 2 store ved Ruslan, der den ene smalt i tverrliggeren. Så vi så at mulighetene var der, selv om flere av gutta våre ved halvtid var merket av mye hard defensiv jobbing.
2. omgang startet greit, vi hadde bedre kontroll en i starten av 1ste, men så etter ca. 10 min. kommer en periode der vi mister litt av organiseringa, samt markeringene bakerst og dermed lager samme Dokkaangriper 3 rakse (hat trick). Da anså jeg personlig kampen for tapt, men gutta våre ville det anderledes og tok tak i kampen på midten igjen og dermed ble nye sjanser skapt og nå fikk vi også marginene med oss. Først reduserer Kim Andre på godt langskudd, deretter lykkes Frode etter et langt gjennomløp. Så blir Kim Andre felt innenfor 16 m og setter selv straffa i goal. Dermed står det 4-3 og det er fortsatt 10 min. igjen. Samtidig får vi vår 11. mann inn på banen, noe som gjør at vi i sluttspurten kan ha 2 mann på topp og det gir oss flere nye gode muligheter. Og et minutt eller 2 før slutt drar Frode seg igjennom og krangler ballen i mål. Da er det ekte glede i NOIL-leiern. Gutta fikk lønn for et virkelig hardkjør i den siste halvtimen, der alle bidra med alt de hadde av krefter. Takk gutta, den innsatsen reddet oss trolig fra å ende sist i årets sesong !
|
|
|
|
|
| | |