|
|
|
 |
Welcome to the TalkSoccer.net forums.
You are currently viewing our boards as a guest which gives you limited access to view most discussions, articles and access our other FREE features. By joining our free community you will have access to post topics, communicate privately with other members (PM), respond to polls, upload your own photos and access many other special features. Registration is fast, simple and absolutely free so please, join our community today!
If you have any problems with the registration process or your account login, please contact contact support.
|
10-08-2007, 07:41 AM
|
#46 (permalink)
|
|
Medal Of Honours
Favourite Team:
Liverpool F.C
Mighty T.A.L. is
Mood:
vCash: 5000
Rep Points: 9833
Country: 
|
Kamma nær senegaleser
Quote:
Neme Mane Malic er nær overgang til HamKam, og ønsker seg til Briskeby.
Ifølge Hamar Arbeiderblad har Malics senegalesiske klubb Casa Sport akseptert bud fra både Sandefjord og HamKam.
Men til HA sier Malic at han kommer til å droppe førstnevnte.
- Jeg vil spille for HamKam, sier han.
Malicks norske rådgiver, Jon Thorsteinsen, regner med overgang.
- HamKam har sendt alle nødvendige papirer nedover, så jeg tviler på at dette kommer til å ta så mange dager. Ting vil skje så fort som praktisk mulig. Da Sandefjord hentet Malick på prøvespill, gjorde vi absolutt ingenting opp mot noen andre klubber. Det var først da Sandefjord ga oss beskjed om at de ikke hadde plass i troppen til enda en spiller utenfor EU, at vi tok kontakt med HamKam. Nå har tydeligvis Sandefjord angret på den avgjørelsen, sier Thorsteinsen, som også nevner at Toni Nhleko har blitt Sandefjord-spiller siden sist.
- Så den kvoten er nok temmelig full, sier han.
|
Kilde: Fotballadressa
|
|
|
|
11-08-2007, 07:46 AM
|
#47 (permalink)
|
|
Medal Of Honours
Favourite Team:
Liverpool F.C
Mighty T.A.L. is
Mood:
Country: 
|
- Grenser for hvor proff jeg gidder å være
Quote:
John Carew (27) mener at kunne ha vært en av verdens tre beste spisser dersom han hadde satset 100 prosent på fotballen.
- Det er grenser for hvor proff jeg gidder å være, er Aston Villamåljegerens noe oppsiktsvekkende melding til Aftenposten dagen før ligaåpningen mot Liverpool på Villa Park.
Temaet kommer opp da vi konfronterer ham med at Ole Gunnar Solskjær er på vei inn i sin 11. sesong på Old Trafford, mens den høye og slanke som sitter foran oss i Birmingham sentrum har spilt for fire klubber i fire forskjellige ligaer – på fire år!
De fem store
– Mange lurer på hvordan det er å spille i den spanske, i den italienske og i den franske ligaen. Jeg har gjort det. Også er det folk som spiller i Spania og Italia som lurer på hvordan Premier League er. Jeg har gjort det også. Det var nettopp en som sa til meg at dersom jeg kommer meg til tysk Bundesliga før dette er over, så er jeg trolig den eneste i verdenshistorien som har vært i alle de fem store ligaene (Spania, Italia, Frankrike, England og Tyskland). Det er ikke noe mål, men jeg tenkte «why not?», innrømmer Carew. Og fortsetter:
– Jeg er glad for at jeg får «spille rundt». Solskjær er i en stor klubb, han har vært det lenge, og det er sikkert bra for ham, mens jeg tenker på alle tingene jeg ville a gått glipp av ved bare å være i én klubb, sier han.
Måtte ha lagt opp
John Carew omtaler seg selv som en livsnyter. For ham omfatter det å oppleve så mye som mulig, bli kjent med flest mulig mennesker og fange opp alt øynene hans klarer å se. Og ja, den innstillingen kan ha gått ut over jobben hans.
– Hadde jeg terpet like mye og vært så proff som Ole Gunnar, så hadde jeg vært verdens beste spiss. Eller i hvert fall blant de tre. Nå er jeg det bare i glimt, sier han smilende.
– Hvor vanskelig er det å være på toppnivå hele tiden?
– Det er hardt. Det avhenger av så mye. Trivsel og medspillere er det viktigste. Se på Sjevtsjenko. Han scoret 20 mål hver sesong før han kom til Chelsea. Mendieta var fantastisk i Valencia, middels i andre klubber, ramser Carew opp.
Han tenker seg litt om før han sier:
– Du må få med at når det gjelder, så er jeg nøyaktig like seriøs som alle andre. Jeg råder også unge fotballspillere til å være fotballspillere 24 timer i døgnet, men jeg hadde ikke klart det. Jeg hadde ikke maktet å leve sånn. Da hadde jeg lagt opp for ett til to år siden. Når jeg blir eldre, ser jeg kanskje tilbake og tenker at jeg nådde 80 prosent av det jeg kunne oppnå, ikke 100, men jeg vil være glad for det, glad for at jeg gjorde alt jeg gjorde og opplevde alt jeg opplevde. Jeg ser nesten aldri på fotball. I løpet av en sesong ser jeg kanskje to-tre kamper på TV. Når fotballfolket sitter foran skjermen og gleder seg til Champions League, gjør jeg andre ting, røper 27-åringen.
Mens agenten hans, Per A. Flod, antyder at «klienten» har uviklet modenheten, smaker John Carew på ordet og spytter det ut igjen.
– Epler, poteter og tomater blir modne. Mennesker blir eldre. De blir eldre, lærer av feilene sine, og gjør nye feil. Selv 50-åringer sitter og tenker på ting de ikke skulle ha gjort.
– Angrer du på noe?
– Nei. Men det handler om at man ikke må gjøre samme feil som man har gjort før.
– Det blir ikke flere slag i spillerbussen fra deg, med andre ord?
– Jeg kan ikke vite det. Vi er oppå hverandre ti måneder i året, og ofte kommer det reaksjoner fra oss som også ville ha kommet fra alle dem som sitter og leser avisene og sier «fy-fy». Vi fotballspillere er akkurat som dem som sier «fy-fy». Mange av dem som sier «fy-fy» har vært i flere slagsmål enn oss. Jeg kan havne i slagsmål igjen. Hvis en fyr hopper på meg og begynner å slå, sitter jeg ikke rolig og lar ham gjøre det.
– Ingen flyr
Som nærmest for å understreke rastløsheten sin, har nordmannen foreløpig en suite på Radisson som sitt hjem, over et halvt år etter at han ankom West Midlands.
– Her er det roomservice, jeg fikser ikke å lage mat, fleiper han.
Birmingham har grønne lunger og pene bygninger, men også harde kanter av betong. Det er langt unna playaen i Valencia, de historiske gatene i Roma og Lyons sagnomsuste kjøkken. Likevel, mannen Villa-tilhengerne stoler på og The Guardian mener at klubbens nøkkelspiller, trives.
– Det er en stor engelsk klubb med det fineste treningssenteret i landet. Jeg blir skuffet dersom vi ikke havner blant de syv-åtte beste denne sesongen. Vi har vært gode i oppkjøringen, men spillerne er sikkert tunge av all treningen. Slik er det overalt. Det er ingen som «flyr» på denne tiden av året!
|
Om Carew hadde trent hele døgnet i samtlige dager i året så ville han aldri vært blant de 3 beste spissene i verden.Han har aldri hatt forutsetningene til å bli så god.Han snakker med selvtilliten til en bokser...
|
|
|
|
12-08-2007, 04:25 PM
|
#48 (permalink)
|
|
Medal Of Honours
Favourite Team:
Liverpool F.C
Mighty T.A.L. is
Mood:
Country: 
|
Frode Johnsen fikk en drømmestart på høstsesongen i japansk fotball med to mål da Nagoya Grampus Eight vant 3-1 i Hiroshima søndag.
|
|
|
|
14-08-2007, 09:19 AM
|
#49 (permalink)
|
|
Medal Of Honours
Favourite Team:
Liverpool F.C
Mighty T.A.L. is
Mood:
Country: 
|
Høilands Malmö slo serielederen
Quote:
Jon Inge Høilands Malmö vippet Halmstad av Allsvenskan-toppen med 3-1-seier i kveld.
Halmstad var uten tap på åtte hjemmekamper, men klarte ikke å stoppe Malmö selv om det var vertene som tok ledelsen.
Magnus Arvidsson satte ballen i det åpne målet etter at Dusan Djuric hadde vunnet en duell mot keeper Jonas Sandqvist.
Malmö kom imidlertid tilbake. Jonatan Johansson utlignet til 1-1 etter 20 minutter, før Junior ga gjestene ledelsen midtveis i 2. omgang.
På overtid sørget Niklas Skoog for at Malmö kunne juble over 3-1-seier.
Høiland spilte hele kampen for Malmö som ligger på sjuendeplass i Allsvenskan.
Tapet gjorde at Halmstad ikke lenger topper tabellen, fordi Djurgården vant lokalderbyet mot Hammarby med 1-0. Mikael Dahlberg ble matchvinner etter 60 minutter. Djurgården leder serien to poeng foran Elfsborg og Halmstad.
|
Dagbladet
|
|
|
|
14-08-2007, 09:24 AM
|
#50 (permalink)
|
|
Medal Of Honours
Favourite Team:
Liverpool F.C
Mighty T.A.L. is
Mood:
Country: 
|
Norges Fotballforbund v/Øystein Gåre har tatt ut følgende U-21 spillere til privatkampen
mot Danmark på Melløs Stadion i Moss onsdag den 22. august:
Johan Lædre Bjørdal FK Bodø/Glimt
Erik M. Bråthen Fredrikstad FK
Espen Børufsen IK Start
Vadim Demidov Hønefoss BK
Tarik Elyounoussi Fredrikstad FK
Arnar Førsund Vålerenga Fotball
Petter Bruer Hanssen Odd Grenland
Jørgen Horn Vålerenga Fotball
Morten Hæstad IK Start
Christer Kleiven IK Start
Erling Knudtzon FC Lyn Oslo
Kevin Larsen FC Lyn Oslo
Andreas Lie Aalesunds FK
Jesper Mathisen IK Start
Andreas Nordvik FK Haugesund
Tore Reginiussen Tromsø IL
Per Ciljan Skjelbred Rosenborg BK
Alexander Tettey Rosenborg BK
|
|
|
|
14-08-2007, 09:27 AM
|
#51 (permalink)
|
|
Medal Of Honours
Favourite Team:
Liverpool F.C
Mighty T.A.L. is
Mood:
Country: 
|
Petter Furuseth Olsens scoret Viborgs mål da tabelljumboen spilte 1-1 mot Brøndby i går.
Det var Viborgs første poeng i dansk superliga denne sesongen. Furuseth Olsen, som kom til klubben fra Stabæk i sommer, ga vertene ledelsen etter 28 minutter.
|
|
|
|
14-08-2007, 09:29 AM
|
#52 (permalink)
|
|
Medal Of Honours
Favourite Team:
Liverpool F.C
Mighty T.A.L. is
Mood:
Country: 
|
Kjetil Rekdal så ut til å få en kjempestart i trenerdebuten, men Kaiserslautern rotet bort seieren i åpningskampen mot Borussia Mönchengladbach i 2. Bundesliga i kveld.
Oppgjøret endte 1-1 etter to scoringer på tampen av kampen. Da Steffen Bohl gjorde 1-0 til Kaiserslautern etter 83 minutter, så det ut som om Rekdal skulle sikre seg tre poeng i første forsøk.
|
|
|
|
15-08-2007, 10:30 AM
|
#53 (permalink)
|
|
Medal Of Honours
Favourite Team:
Liverpool F.C
Mighty T.A.L. is
Mood:
Country: 
|
Viborg har vært sesongens store negative skuffelse i den danske SAS-ligaen, i mandagens kamp mot Brøndby satte klubben en ny negativ rekord.
1-1-kampen mot Brøndby var nemlig den 19. kampen på rad der klubben slapp inn baklengsmål, en så lang negativ sekvens har Petter Furuseth Olsens klubb aldri hatt tidligere. Viborg er også den klubben som slipper inn flest baklengs, med 12 imot så langt i sesongen.
|
|
|
|
21-08-2007, 08:55 AM
|
#54 (permalink)
|
|
Medal Of Honours
Favourite Team:
Liverpool F.C
Mighty T.A.L. is
Mood:
Country: 
|
Tomasson sa nei til Barca tre ganger
Quote:
Den danske fotballstjernen Jon Dahl Tomasson har i løpet av karrieren takket nei til storklubben Barcelona hele tre ganger.
Det kommer fram av arkivene til spillerens tidligere rådgiver, Emile Miedema, som forbereder sak mot Tomasson for urettmessig brudd på kontrakten dem imellom.
Ifølge danske BT ga Tomasson avslag på henvendelser fra den spanske storklubben tre ganger. Først i 1997, da dansken valgte engelske Newcastle. Så året etter, da Tomasson i stedet gikk til nederlandske Feyenoord. Og siste gang i 2002, da spilleren gikk til italienske Milan.
I 2002 skal det også ha kommet et tilbud fra spanske Villarreal, men den gang mente dansken at klubbens nivå var for dårlig. Også Sevilla skal ha budt på Jon Dahl Tomasson i 2004, men lønnskravet skal etter hvert ha blitt for stort for spanierne.
I 1997 skal Tomasson, ifølge hans tidligere rådgiver, ha takket nei til nederlandske Ajax fordi han ikke ønsket å trene under Morten Olsen.
Emile Miedema mener Jon Dahl Tomasson har ødelagt rådgiverens rykte. Etter tre Tomasson-avslag til Barcelona skal Miedema ikke lenger være velkommen i klubben.
– Vil du ha bevis for at det har gitt konsekvenser å være manager for Jon Dahl, så bare ring Louis van Gaal. Han kommer sikkert til å rope og skrike de første 15 minuttene. Han gir meg skylden for at han aldri fikk samarbeide med Tomasson, sier Miedema til BT.
|
|
|
|
|
21-08-2007, 08:56 AM
|
#55 (permalink)
|
|
Medal Of Honours
Favourite Team:
Liverpool F.C
Mighty T.A.L. is
Mood:
Country: 
|
Brede Hangeland har ikke hørt fra verken Newcastle eller Aston Villa. Dermed ser rogalendingen ut til å bli i den danske hovedstaden - i alle fall til neste overgangsvindu åpner.
|
|
|
|
21-08-2007, 02:22 PM
|
#56 (permalink)
|
|
Medal Of Honours
Favourite Team:
Liverpool F.C
Mighty T.A.L. is
Mood:
Country: 
|
Tobias Grahn blev i dag præsenteret hos Hertha Berlin, der det kommende år har ham på en lejeaftale fra Gimnastic.
|
|
|
|
22-08-2007, 10:53 AM
|
#57 (permalink)
|
|
Medal Of Honours
Favourite Team:
Liverpool F.C
Mighty T.A.L. is
Mood:
Country: 
|
Tidligere Viking-spiller Vegard Skogheim er aktuell som ny Bryne-trener. Fra før har Hans Olav Frette, G19-landslagets trener Tor Ole Skullerud og Groruddalens Rolf Teigen blitt lansert som kandidater. Strømsgodsets Ronny Deila er ikke aktuell, siden han vil bli i Strømsgodset.
|
|
|
|
22-08-2007, 11:15 AM
|
#58 (permalink)
|
|
Medal Of Honours
Favourite Team:
Liverpool F.C
Mighty T.A.L. is
Mood:
Country: 
|
Ståle Solbakken råder over spillere i FC København til en samlet verdi av 225 millioner danske kroner. Det kommer fram av en verdivurdering utført av den svenske storbanken SEB Enskilda og et tysk konsulentfirma. I en tilsvarende vurdering i fjor ble verdien på spillerne estimert til 143 millioner kroner.
|
|
|
|
23-08-2007, 02:34 PM
|
#59 (permalink)
|
|
Medal Of Honours
Favourite Team:
Liverpool F.C
Mighty T.A.L. is
Mood:
Country: 
|
Disiplinærutvalget i NFF har besluttet å ilegge HamKam-spiller Olawasegun Abiodun to kampers karantene. I en fyldig rapport fra NFF redgjør forbundet for Abioduns straff etter en vel tøff albue mot Bodø/Glimt.
|
|
|
|
| | |