|
|
-->
|
 |
 |
Welcome to the TalkSoccer.net forums.
You are currently viewing our boards as a guest which gives you limited access to view most discussions, articles and access our other FREE features. By joining our free community you will have access to post topics, communicate privately with other members (PM), respond to polls, upload your own photos and access many other special features. Registration is fast, simple and absolutely free so please, join our community today!
If you have any problems with the registration process or your account login, please contact contact support.
|
23-08-2007, 12:30 PM
|
#91 (permalink)
|
|
Medal Of Honours
Favourite Team:
Liverpool F.C
Mighty T.A.L. is
Mood:
vCash: 5000
Rep Points: 9833
Country: 
|
Hareide var fornøyd med jobben Johnsen gjorde mot Argentina.
- Han kom inn og viste sin rutine i pressede situasjoner, sier Hareide, før han legger til:
- Han spiller mot Moldova.
|
|
|
|
28-08-2007, 01:04 PM
|
#92 (permalink)
|
|
Medal Of Honours
Favourite Team:
Liverpool F.C
Mighty T.A.L. is
Mood:
Country: 
|
Troppen mot Moldova og Hellas:
Landslagssjef Åge Hareide tok i dag ut troppen til EM-kvalifiseringskampene mot Moldova og Hellas
Følgende spillere er tatt ut:
Rune Almenning Jarstein, Odd Grenland
Thomas Myhre, Viking
Håkon Opdal, Brann
Martin Andresen, Brann
John Anders Bjørkøy, Fredrikstad
Daniel Braaten, Bolton
Simen Brenne, Lillestrøm
John Carew, Aston Villa
Erik Hagen *), Zenit St.Petersburg
Brede Hangeland, FC København
Thorstein Helstad, Brann
Kristofer Hæstad, Start
Jon Inge Høiland, Malmø FF
Steffen Iversen, Rosenborg
Ronny Johnsen, Vålerenga
Frode Kippe, Lillestrøm
Morten Gamst Pedersen, Blackburn
Bjørn Helge Riise, Lillestrøm
John Arne Riise, Liverpool
Jan Gunnar Solli, Brann
Jarl-André Storbæk, Vålerenga
Lars Iver Strand, Tromsø
Fredrik Strømstad, Start
Alexander Tettey **), Rosenborg
Kjetil Wæhler, Vålerenga
*) Erik Hagen suspendert Moldova - Norge.
**) Alexander Tettey slutter seg til A-troppen søndag 9.sept.
|
|
|
|
12-10-2007, 08:30 AM
|
#93 (permalink)
|
|
Super Moderator
Favourite Team:
Newcastle United/SK Brann
kennethlindheim is
vCash: 95
Rep Points: 7051
Country: 
|
Vurderer nei til Norge
Quote:
Selv om han fører Norge til EM-sluttspillet til sommeren er det langt fra sikkert at Åge Hareide (54) fortsetter som landslagssjef.
Det kommer helt an på om jeg har overskudd, lyst og gnist til å ta fatt på to nye år og en ny kvalifisering, sier Hareide til VG.
- Så det kan være at du leder Norge i EM - og så slutter?
- Ja, det er en mulighet.
- Og du går definitivt av hvis EM spilles uten Norge?
- Jeg har sagt at jeg stiller min plass til disposisjon hvis vi ikke kommer til EM. Da synes jeg det er best at noen andre forsøker seg. Å gå på en tredje kvalik når du har bommet to ganger, det frister ikke. Men jeg vil heller ikke sette arbeidsgiveren min i et vanskelig lys. Finner de ikke en erstatter med en gang, så slutter jeg ikke på dagen.
|
Vurderer nei til Norge
|
|
12-10-2007, 09:33 AM
|
#94 (permalink)
|
|
Medal Of Honours
Favourite Team:
Liverpool F.C
Mighty T.A.L. is
Mood:
Country: 
|
He's playing hard to get. He wants Norway to worship him. He wants to be the special one. 
|
|
|
|
13-10-2007, 04:07 PM
|
#95 (permalink)
|
|
Medal Of Honours
Favourite Team:
Liverpool F.C
Mighty T.A.L. is
Mood:
Country: 
|
Velger trolig Helstad i 4-3-3
Quote:
Åge Hareide vil ennå ikke røpe laget mot Bosnia. Men ga lørdag en rimelig god pekepinn.
Han har fra før av varslet at han vil vente til etter oppgjøret Hellas-Bosnia i kveld, før han bestemmer seg for hvilke elleve han sender utpå i Sarajevo onsdag.
Lørdag ettermiddag kjørte han en 4-3-3-formasjon med Thorstein Helstad som midtspiss - flankert av Brann-kamerat Jan Gunnar Solli og Morten Gamst Pedersen på venstresiden.
På midten spilte han ikke overraskende med Martin Andresen sentralt, og Bjørn Helge Riise og Christian Grindheim som indreløpere.
- Vi kjørte en formasjon med fem midtbanespillere som som har vært i god form i det siste. Kanskje er det en av de mest løpssterke midtbanene vi har hatt på lang tid, sier landslagssjef Åge Hareide.
- En målscorer
Han velger med all sannsynlighet Thorstein Helstad som midtspiss mot Bosnia - en spiller som har 9 mål på 26 landskamper.
- Thorstein er jo en målscorer. Han kjenner rollen greit, det er bare å mate ham skikkelig og gi ham muligheten.
- Dessuten var Sigurd (Rushfeldt) god i spillet i dag. Sykdommen er borte, og jeg er glad jeg har ham i bakhånd, sier han.
Hevet røsten på trening
Landslagssjefen var imidlertid ikke like fornøyd med alt han fikk se ute på Bislett-matta. Under treningen fikk spillerne relativt grei beskjed om at presisjonen skulle opp - med Hareides utestemme.
- Vi trener sjelden på lørdager når vi er sammen. Det virket som vi var inne i helgemodus. Det er fint nok det, men ikke på trening. Dette går litt opp og ned, men vi skal ikke ha det for hyggelig, understreker han.
Håkon Opdal starter som ventet i mål, med Jarl-André Storbæk, Erik Hagen, Brede Hangeland og John Arne Riise foran seg.
|
Verdens Gang
|
|
|
|
15-10-2007, 10:39 AM
|
#96 (permalink)
|
|
Medal Of Honours
Favourite Team:
Liverpool F.C
Mighty T.A.L. is
Mood:
Country: 
|
Karadas slo opp finger-bruddet
Quote:
Azar Karadas brekte langfingeren på landslagstrening fredag ettermiddag.
I dag ble bruddet slått opp igjen - på tross av at han stilte på økta med en rød gips.
Smertehyl
Brann-spissen hylte av smerte da en pasning fra John Arne Riise traff den brukne fingeren på treninga før avreise til Bosnia seinere i dag.
Landslagslege Thor Einar Andersen mener nordfjordingen må tåle mer enn sin dose uflaks for tida.
- Han fikk ballen rett på fingeren, det var et veldig uheldig treff. Jeg er ikke spesielt optimistisk med tanke på kampen onsdag, sier landslagslegent il Dagbladet.no.
Karadas måtte forlate treninga, igjen, og neste stopp er legevakta.
- Nå må vi ta av gipsen, ta nytt røntgenbilde og gipse på nytt, sier Andersen.
Ute uansett røntgen-svar
Andresen tror ikke resultatet av røntgenundersøkelsen har så mye å si for Karadas sjanser til spill, legen tror toget har gått for Bosnia-kampen i Sarajevo onsdag kveld.
- Bruddet kan ha gått litt ut av stilling. Nå som det bare er to dager til kamp, ser det ikke så lyst ut, sier Andersen som mener landslagsapparatet ikke kunne håndert fingerbruddet annerledes de sist dagene.
- Vi kunne ikke gjort det på noen annen måte, dette er bare maks uflaks. Det var helt forsvarlig at han trente i dag, sier legen.
Karadas var ikke så snakkesalig da han gikk av banen på Bislett på vei til ny undersøkelse. Nå kan også bortematchen mot Aafk lørdag kveld - når gullet virkelig skal hjem - være i fare.
- Det er den samme fingeren, men resten får dere ta med Thor Einar, sier Karadas til Dagbladet.no.
|
|
|
|
|
15-10-2007, 10:44 AM
|
#97 (permalink)
|
|
Medal Of Honours
Favourite Team:
Liverpool F.C
Mighty T.A.L. is
Mood:
Country: 
|
Hareide vuderer nå Rushfeldt og Helstad på topp i 4-4-2 system. Han vil se Bosnia - Hellas før han bestemmer seg.
|
|
|
|
15-10-2007, 12:39 PM
|
#98 (permalink)
|
|
Medal Of Honours
Favourite Team:
Liverpool F.C
Mighty T.A.L. is
Mood:
Country: 
|
I tillegg til at Azar Karadas fikk en støkk og blir hjemme etter at et John Arne Riise-skudd traff den brukne fingeren hans, er Fredrik Strømstad skadd foran møtet med Bosnia-Hercegovina.
- Strømstad sliter med stivhet på baksida av begge lår. Før avreise bestemmer vi endelig om han er aktuell for kampen mot Bosnia-Hercegovina. Ellers blir han hjemme, forteller landslagsslege Thor Einar Andersen til Dagbladet.no.
|
|
|
|
16-10-2007, 09:44 AM
|
#99 (permalink)
|
|
Medal Of Honours
Favourite Team:
Liverpool F.C
Mighty T.A.L. is
Mood:
Country: 
|
354 cornere uten suksess
Quote:
Etter 38 kamper, 354 cornere og et utall dødballer står fremdeles Brede Hangeland med null scoringer på landslaget.
FC København-spilleren er allerede i en alder av 25 år i ferd med å bli en av de ruvende midtstopperne i norsk landslagshistorie. Så stor at landslagsledelsen er i ferd med å likestille ham med storheter som Rune Bratseth, Henning Berg og Ronny Johnsen. Nå tror de også måltørken nærmer seg slutten.
– Han har hatt en ruvende utvikling. Når han selv innser hvor god han er, vil også målene kommer, sier landslagsassistent Ola By Rise.
Hangeland jogger frem i motstandernes 16-meter ved hver eneste norske corner. Landslaget har i snitt 9,3 cornere per kamp. Det betyr at Hangeland kan regne seg frem til 354 turer som har vært helt forgjeves. I tillegg kommer en rekke frispark forsvarssjefen har vært fremme på uten å få ballen i mål.
– Må bli tøffere
– Jeg har hatt noen avslutninger som har sneiet stolpen så det er mulig å forsvare seg med at marginene ikke har vært med meg. Der blir derimot å lure seg selv. Ser du på tallene er det rett og slett for dårlig, sier Hangeland.
Før morgendagens oppgjør mot Bosnia-Hercegovina i Sarajevo har By Rise sammen med spillerne gjennomgått hver eneste dødball fra de siste landskampene. Hangeland har fått beskjed om hvordan nullen skal sprekkes.
– Mer kynisme og tøffhet vil han få betalt for. Det er bare et tidsspørsmål før scoringen kommer, sier By Rise.
Selv tidligere landslagskaptein, Claus Lundekvam, som hele tiden har fått høre om sin manglende målfarlighet, er en goalgetter sammenlignet med Hangeland. På 40 landskamper har Southampton-spilleren både scoret en gang med hodet og stanget inn et mål med sine edlere deler.
– Har du vurdert å gi deg med alle de forgjeves joggeturene fremover på banen?
– En kan jo begynne å lure, men så lenge jeg får beskjed om å ta turen frem fortsette jeg, smiler Hangeland som ruver med sine 195 centimeter.
Hangeland selv misliker ikke å bli minnet på hans manglende målfarlighet.
– Det er fint at folk minner meg på dette. Så lenge en får høre det blir en ekstra motivert til å gjøre noe med det, sier stopperen som kan slå i bordet med «hele» fem scoringer på 97 kamper for FC København.
Prioriterer fødsel
Etter planen skal siddisen bli pappa for første gang i løpet av få dager. 24 oktober er terminen. Det betyr at han kan være på vei hjem til København før morgendagens EM-kvalifiseringsoppgjør starter.
– De fleste oppegående folk skjønner at en fødsel er viktigere enn en fotballkamp. Skjer det noe så drar jeg med en gang, sier Hangeland.
Han har gode minner fra forrige gang Norge spilte EM-kvalifisering mot Bosnia-Hercegovina, på tross av 0-1 tapet i september 2003. Det var første gang at rogalendingen fikk tillit fra start i en kvalifiseringskamp. Berg og Johnsen spilte midtstoppere, mens Hangeland ble kåret til Norges beste fra sentral midtbane.
– Der fikk jeg for første gang bevist at jeg holdt nivået. Det ga selvfølgelig en god følelse, sier Hangeland.
2-2 oppgjøret mot Hellas på Ullevaal for en måned siden har den tidligere Viking-spilleren ikke gode minner fra. Stopperen tapte de avgjørende duellene før begge grekernes scoringer.
– Enten prestasjonene er gode eller dårlige er det fornuftig å legge ting bak seg, men det hadde jo vært kjekt å stange inn det avgjørende målet, sier Hangeland.
Det hadde ikke vært for tidlig.
Norges lag (4-5-1): Håkon Opdal – Jarl André Storbæk, Erik Hagen, Brede Hangeland, John Arne Riise – Jan Gunnar Solli, Bjørn Helge Riise, Martin Andresen, Christian Grindheim, Morten Gamst Pedersen - Sigurd Rushfeldt, Thorstein Helstad
|
Kilde: Fotballadressa
|
|
|
|
16-10-2007, 02:47 PM
|
#100 (permalink)
|
|
Medal Of Honours
Favourite Team:
Liverpool F.C
Mighty T.A.L. is
Mood:
Country: 
|
Makedonia - Norge 1-1. De norske U21-gutta fikk med seg bare ett poeng - etter å ha spilt hele 2. omgang med ti spillere.
Norge hadde tatt ledelsen på et flott skudd av Johan Lædre Bjørdal etter corner etter 37 minutter, men like før pause fikk Arnar Førsund marsjordre for munnbruk mot den kypriotiske dommeren.
Etter en 1. omgang der Norge hadde hatt rimelig bra kontroll, tok hjemmelaget over etter hvilen, og det var helt i orden da Zoran Zaltkovski utlignet.
Mot slutten presset Makedonia for et vinnrmål, men Norge var også farlige på kontringer.
|
|
|
|
16-10-2007, 02:49 PM
|
#101 (permalink)
|
|
Medal Of Honours
Favourite Team:
Liverpool F.C
Mighty T.A.L. is
Mood:
Country: 
|
Erik Hagen var ikke med på noen av øvelsene under landslagets trening i Sarajevo tirsdag.
Først kampdagen onsdag avgjøres det om han spiller mot Bosnia.
Zenit-proffen varmet opp og jogget lett, men deltok ikke under spillsekvensene eller de offensive øvelsene.
- Lysken er ikke helt bra i dag etter det som skjedde på Bislett i går , sa Hagen til NRK i Bosnia.
Hagen fikk vondt i lysken under mandagens trening i Oslo.
|
|
|
|
17-10-2007, 11:58 AM
|
#102 (permalink)
|
|
Medal Of Honours
Favourite Team:
Liverpool F.C
Mighty T.A.L. is
Mood:
Country: 
|
Erik Hagen starter kveldens EM-kvalifiseringskamp i Sarajevo.
|
|
|
|
18-10-2007, 09:34 AM
|
#103 (permalink)
|
|
Medal Of Honours
Favourite Team:
Liverpool F.C
Mighty T.A.L. is
Mood:
Country: 
|
God gjennomført kamp av Norge mot Bosnia i går. Erik Hagen og Bjørn Helge Riise nettet for Norge i en kamp Norge hadde full kontroll fra start til slutt. Med Hellas seier i Istanbul så ser det lyst ut med tanke på EM-spill for Norge. Ingen England, men Norge i EM!
|
|
|
|
18-10-2007, 01:03 PM
|
#104 (permalink)
|
|
Super Moderator
Favourite Team:
Newcastle United/SK Brann
kennethlindheim is
vCash: 95
Rep Points: 7051
Country: 
|
En av tidenes kjedeligste kamper. Selv om det var en middelmådig kamp av Norge, er det kun resultatet som teller. Tror det blir uavgjort mot Tyrkia og seier mot Malta, og da er utrolig nok Norge med i EM!
|
|
|
 | | | |