|
|
|
 |
Welcome to the TalkSoccer.net forums.
You are currently viewing our boards as a guest which gives you limited access to view most discussions, articles and access our other FREE features. By joining our free community you will have access to post topics, communicate privately with other members (PM), respond to polls, upload your own photos and access many other special features. Registration is fast, simple and absolutely free so please, join our community today!
If you have any problems with the registration process or your account login, please contact contact support.
|
03-06-2007, 06:57 PM
|
#61 (permalink)
|
|
Medal Of Honours
Favourite Team:
Liverpool F.C
Mighty T.A.L. is
Mood:
vCash: 5000
Rep Points: 9728
Country: 
|
Fordi jeg stadig får nye tanker og ideer og de kan ikke blandes sammen...Det kan medføre en eksplosjon som et resultat av en kjemisk reaksjon.
|
|
|
|
05-06-2007, 12:07 PM
|
#62 (permalink)
|
|
Medal Of Honours
Favourite Team:
Liverpool F.C
Mighty T.A.L. is
Mood:
Country: 
|
Quote:
Offensiv Gamst
Hovedpersonen sjøl er offensiv i forkant av et laguttak som mange (deriblant også TV 2s Mini Jakobsen) mener ikke bør gå hans vei.
- Jeg må bare prestere bedre, hvis jeg får en ny sjanse. Den forrige kampen er glemt og analysert. Det var mye som ikke stemte, men jeg gjorde likevel noe som var bra, sier Morten Gamst Pedersen til Dagbladet.no.
- Fortjener du en ny sjanse, synes du sjøl?
- Jeg gjør meg klar til kamp som vanlig, og så får vi se hva som skjer. Alle kan ha en dårlig dag på jobben, understreker Blackburn-spilleren.
Verken han eller Hareide vil si hva de snakket om da de «tok en prat» i etterkant av Malta-kampen.
|
Kilde: Dagbladet
Quote:
|
Alle kan ha en dårlig dag på jobben
|
Jævla fitte!Det er ikke normalt å ha en dårlig dag i hver jævla landskamp, din amøbe!
|
|
|
|
05-06-2007, 06:28 PM
|
#63 (permalink)
|
|
Medal Of Honours
Favourite Team:
Liverpool F.C
Mighty T.A.L. is
Mood:
Country: 
|
Vil lokke Ungarn til småspill
Quote:
Åge Hareide registrerer at Ungarn slo mye langt da laget møtte Hellas. Han håper å lokke ungarerne til å trille ball på midten.
Tirsdagens skyggetrening på Ullevaal handlet mye om det. Laget med vester skulle illudere Ungarn, mens førsteelleveren ble instruert i å gi dem rom til å slå opp på midtbanespillere som deretter ble omringet og presset knallhardt. Førstelaget vant ballen og kontret hurtig.
– Det kan være at vi inviterer litt til ballspill for å kunne fange dem, sa Hareide etter treningen.
Han advarer mot Ungarns spisser Zoltán Gera og Tamás Priskin, og har respekt for ferdighetene til den hengende spissen Tamás Hajnal fra Kaiserslautern.
– Han er en klassisk nummer 10 som er ballsentral og god offensivt, sier Hareide.
Tirsdag var det Simen Brenne som fikk i oppgave å være Hajnal, mens Daniel Fredheim Holm og Thorstein Helstad prøvde seg som englandsproffene Gera og Priskin fremst i 4-3-1-2-formasjonen.
– De to spissene er hovedtrusselen. Hellas avgjorde lørdagens kamp i første omgang og kontrollerte etter pause. Da skapte ikke Ungarn noe, og grekerne var relativt overlegne. Men Ungarn er mye bedre enn Malta, og vi må heve oss, sier Åge Hareide.
Ungarn har bare to mann igjen fra lagenes møte i Budapest i september, da Norge vant 4-1. Det er spissen Zoltán Gera (West Bromwich) og midtstopperen Roland Juhász (Anderlecht). Resten er byttet ut av den nye landslagssjefen Péter Várhidy.
– Várhidy var tidligere U21-trener og har tatt med en del av de spillerne opp, sier Hareide.
|
Kilde: Fotballadressa
|
|
|
|
05-06-2007, 06:30 PM
|
#64 (permalink)
|
|
Medal Of Honours
Favourite Team:
Liverpool F.C
Mighty T.A.L. is
Mood:
Country: 
|
Slik skal Norge bedre dødballene'
Quote:
Skifter trolig servitør og oppstilling i boksen.
I går hadde landslaget et møte som en følge av at ingen av de 15 dødballene mot Malta resulterte i mål.
På dagens trening fikk de tilstedeværende se resultatet av møtet:
John Arne Riise overtok som dødball-servitør fra høyre, Morten Gamst Pedersen tok plass foran keeper inne i boksen og de beste hodespillerne gjorde lengre innløp bakfra.
- Vi har sett grundig på cornerene våre i forrige kamp, for de var vi ikke helt fornøyde med. Nå håper vi å bli enda farligere foran mål, fastslår landslagets dødballansvarlig Ola By Rise for Dagbladet.no.
- Dette handler om at vi må ofre nesa mer. Når det gjelder serven, har vi ikke endelig bestemt hvem som skal slå inn i morgen. Men Riise slo iallfall flere veldig gode innlegg på treningen i dag, sier Åge Hareides assistent.
Omfattende endringer
På spørsmål om han er skuffet over at han kan bli vraket som dødball-taker, svarer Gamst Pedersen avkreftende.
- Kanskje blir det John Arne som tar cornerene til å begynne med. Men det er fordi vi har flere variasjoner, ved at jeg kan stå inne ved keeper. Det kan også være at vi bytter litt på, sier Gamst Pedersen til Dagbladet.no.
- Det gjør ingenting å variere litt, jeg kan godt være inne i feltet og score mål, tillegger han.
Blackburn-spilleren er nemlig en god hodespiller, som også kan bidra inne i boksen.
- Endrer alles posisjoner
Apropos boksen, også der vil det bli gjort endringer i oppstilling i morgen.
- Vi har bestemt oss for å forandre på alles posisjoner. Årsaken er at vi har mange store og robuste karer, og vi vil utnytte dette skytset bedre, forteller John Carew til Dagbladet.no.
Effekten av det bør bli betydelig, mener Aston Villa-angriperen.
- Hvis ballen går over Brede Hangeland, så er jeg bak ham. Hvis den går over meg, så er Steffen Iversen bak ryggen min. Og hvis den går over Steffen, så er Erik Hagen bak der igjen, forklarer han.
|
Kilde: Dagbladet
Hvis jeg ser Gamst Pedersen ta en døball så skrur jeg av tven.Den stygge dritten!
|
|
|
|
05-06-2007, 06:31 PM
|
#65 (permalink)
|
|
Medal Of Honours
Favourite Team:
Liverpool F.C
Mighty T.A.L. is
Mood:
Country: 
|
Ber Carew flytte seg mer
Quote:
Landslagssjef Åge Hareide satser på at ungarerne vil gi John Carew mer bakrom enn han fikk mot Malta på lørdag.
Men Hareide er opptatt av at Aston Villa-spissen skal skaffe seg nødvendig rom selv.
- Det gjør han ved å flytte på seg. Men ved å ha ham inne i boksen, binder han opp folk uansett. Han har et navn, og de frykter ham, sier landslagssjefen.
- Synes du Carew har vært for stasjonær tidligere?
- Det kan være, når man spiller med én spiss oppe, at John kan bli mer stasjonær enn når vi har to. Da er det lettere å veksle av hverandre. Som spiss alene må du jobbe selv for å skaffe deg rom, sier Hareide.
- Mer «smartness»
Hareide understreker at det er vanskeligere internasjonalt å ligge alene på topp.
- Det er krevende, du blir markert både på fremsiden og baksiden. Da må du ha enda mer bevegelse og «smartness».
På dagens trening var dødballansvaret gitt til John Arne Riise. Åge Hareide gir trolig Morten Gamst Pedersen en ny rolle inne i boksen, blant annet for at John Carew skal starte lenger ute i feltet.
- John må være i fart. Han kan ikke bli stående under ballen. Når John starter, er han vanskelig å holde seg på - og holde igjen, sier landslagssjefen.
Håper på mer plass
Selv håper Carew på mer plass bak det ungarske forsvaret.
- Det kommer selvsagt an på hvordan de spiller. Men jeg satser på det, sier landslagsspissen til VG Nett.
|
Kilde: VG
På tide å kjeppjage denne primadonnan.
|
|
|
|
05-06-2007, 06:36 PM
|
#66 (permalink)
|
|
Medal Of Honours
Favourite Team:
Liverpool F.C
Mighty T.A.L. is
Mood:
Country: 
|
Riise møkk lei venstrekantkritikken
Quote:
John Arne Riise forstår ikke kritikken som kom mot venstresiden etter Malta-kampen lørdag.
Det var i fremste rekke Morten Gamst Pedersen som måtte tåle mye pepper for sin innsats mot malteserne. Men også John Arne Riise har måttet svare på hvorfor klubbinnsatsen ikke har tilsvart den samme som på landslaget.
Les også:
Varsler alvorsprat med Gamsten
Premier League-proffen mener imidlertid at landslaget ikke har et venstrekantproblem.
- Hvis folk skal begynne å fokusere på ventresiden kontra den høyre, så synes jeg det er idiotisk. Vi hadde full kontroll på vår side mot Malta, det var ingenting defensivt som kom gjennom, og vi skapte mye fremover.
Vanskeligere arbeidsforhold på venstre
Men da en småsyk Gamst Pedersen skulle forsøke å legge inn fra venstresiden, hadde avleveringen sjelden riktig mottaker.
- Vi prøver oss på ventresiden, men det blir av og til vanskelig, fordi motstanderne ofte har to-tre mann mer enn på motsatt side, forklarer Riise.
Før han legger til:
- Denne diskusjonen gidder ikke jeg å gå inn i.
Vil ha 4-3-3-reprise
Han mener at laget fungerte særdeles godt i Åge Hareides "nye" 4-3-3-formasjon. Og vil gjerne at Norge spiller i samme system mot Ungarn.
- Selvsagt. Vi vinner 4-0, gjør en god kamp, og skapte mye på sidene. Men som jeg sier, det er opp til sjefen sjøl og avgjøre.
- Det blir ikke like mye rom å boltre seg i mot Ungarn?
- I utgangspunktet ikke. Malta sin venstreback posisjonerte seg feil gang på gang, samtidig som jeg føler at det har mye med våre løp å gjøre.
- Men jeg tror også Martin (Andresen) var komfortabel med å stå igjen, og ha to ved siden av seg som løper dagen lang, og som kommer seg inn i boksen, sier Riise.
|
Kilde: VG
Jeg forventer ikke at Riise skal forså noe som helst.Han er en idiot.
|
|
|
|
05-06-2007, 06:47 PM
|
#67 (permalink)
|
|
Medal Of Honours
Favourite Team:
Liverpool F.C
Mighty T.A.L. is
Mood:
Country: 
|
Alle fortjener en ny sjanse fra forrige kamp mot Malta med unntak av Gamsten.Fanken at Hareide ikke har baller.
|
|
|
|
07-06-2007, 08:19 AM
|
#68 (permalink)
|
|
Super Moderator
Favourite Team:
Newcastle United/SK Brann
kennethlindheim is
vCash: 95
Rep Points: 7051
Country: 
|
4-0 til Norge, etter mål av Iversen, Braaten og Carew (2).
For en gangs skyld var det bevegelse i laget, men vi brenner fremdeles for mange 100% sjanser, vi kommer garantert ikke til å få like mange sjanser mot Tyrkia og Hellas. Og det er i de kampene vi må ha full pott skal vi henge med. Selv med to bra resultater nå, tror jeg ikke at Norge klarer det. Bosnia, Hellas og Tyrkia blir for gode.
Ny møkkakamp fra Gamst Pedersen forresten.
|
|
08-06-2007, 07:42 AM
|
#69 (permalink)
|
|
FC Bayern
Favourite Team:
FC Bayern München
BlackNess is
Mood:
vCash: 961
Rep Points: 1291
Country: 
|
good performance !!!
|
|
|
|
10-06-2007, 02:59 PM
|
#70 (permalink)
|
|
Medal Of Honours
Favourite Team:
Liverpool F.C
Mighty T.A.L. is
Mood:
Country: 
|
Jeg har ikke ord for hva Gamsten er.Jeg kan være så snill og si at han i allefall er et individ.
|
|
|
|
03-08-2007, 09:39 AM
|
#71 (permalink)
|
|
Medal Of Honours
Favourite Team:
Liverpool F.C
Mighty T.A.L. is
Mood:
Country: 
|
Hareide vil ha Ronny Johnsen på landslaget
Quote:
Landslagssjef Åge Hareide vurderer å kalle inn Vålerenga-stopper Ronny Johnsen (38) til høstens EMkvalifiseringskamper dersom veteranen holder seg skadefri.
Brede Hangelands faste midtstopperkollega Erik Hagen pådro seg gult kort i den siste EM-kvalkampen mot Ungarn. Derfor må han stå over den første kampen i Norges høstjakt på EM-billett.
Åge Hareide har brukt ferien til å lade opp batteriene etter det suksessrike hardkjøret i juni som endte med seks poeng mot Malta og Ungarn. Nå starter han forberedelsene frem mot de viktige kampene mot Moldova borte og Hellas hjemme 8. og 12. september.
Hodebry
Det er Hagens posisjon som vil skape mest hodebry for Åge Hareide.
- Vi er nødt til å finne en ny midtstoppermakker til Brede Hangeland. Vi ser på en del spillere som ligger på kanten til landslaget. Spillere som kan styrke troppen, sier Hareide til Aftenposten.
For det er ikke nødvendigvis reservene Kjetil Wæhler og Frode Kippe som stepper inn fro Hagen. Tidligere i vår åpnet evigunge Ronny Johnsen for fortsatt landslagsspill dersom Hareide virkelig har bruk for ham. 38-åringen har storspilt for Vålerenga, og vist at det ikke er i den enden av banen Oslo-klubben har størst problemer.
Best mulig
Landslagssjefen innrømmer at han har tenkt på å ta med seg rutinerte Johnsen til Moldova.
- Ja, så absolutt. Ronny er en veldig dyktig midtstopper, og det kan godt hende vi får bruk for ham i løpet av høsten. Jeg håper han er skadefri og fortsetter å spille så godt som han har gjort tidligere.
- Men er det viktigst for deg å tenke fremtid nå, eller er det viktigst å ha et best mulig lag?
- Jeg tror nok det er viktig å ha best mulig lag. Wæhler og Johnsen er ganske like spillere. De har noen av de samme styrkene. Ronny har kanskje enda større rutine, men Kjetil er voldsomt hurtig. Begge har fart og de har luft- og duellstyrke. Det kan godt være vi får behov for begge, det avhenger av om folk holder seg skadefrie, svarer Hareide, som er tilbake for fullt som landslagssjef.
I går var han til stede under en Fair Play-kamp på Norway Cup. Og til tross for at han har hatt ferie, har han fulgt godt med på hva som har rørt seg i fotball-Norge i sommer.
- Jeg har oversikten over det som har skjedd rundt omkring. Spillerne er i god form, og vi hadde en bra opplevelse sist vi var sammen. Det er veldig viktig for oss.
|
Kilde: Fotballadressa
|
|
|
|
14-08-2007, 11:22 AM
|
#72 (permalink)
|
|
Medal Of Honours
Favourite Team:
Liverpool F.C
Mighty T.A.L. is
Mood:
Country: 
|
Landslagsuttak til privatlandskampen mot Argentina 22. august:
Keepere: Rune A. Jarstein (Odd Grenland), Håkon Opdal (Brann).
Utespillere: Martin Andresen (Brann), Daniel Braaten (Bolton), Simen Brenne (Lillestrøm), John Carew (Aston Villa), Brede Hangeland (FC København), Thorstein Helstad (Brann), Kristofer Hæstad (Start), Jon Inge Høiland (Malmö), Steffen Iversen (Rosenborg), Ronny Johnsen (Vålerenga), Frode Kippe (Lillestrøm), Morten Gamst Pedersen (Blackburn), Bjørn Helge Riise (Lillestrøm), John Arne Riise (Liverpool), Jan Gunnar Solli (Brann), Jarl André Storbæk (Vålerenga), Lars Iver Strand (Tromsø), Kjetil Wæhler (Vålerenga).
|
|
|
|
20-08-2007, 02:30 PM
|
#73 (permalink)
|
|
Medal Of Honours
Favourite Team:
Liverpool F.C
Mighty T.A.L. is
Mood:
Country: 
|
Helstad og Iversen er ute mot Argentina.
|
|
|
|
20-08-2007, 02:32 PM
|
#74 (permalink)
|
|
Medal Of Honours
Favourite Team:
Liverpool F.C