|
|
|
 |
Welcome to the TalkSoccer.net forums.
You are currently viewing our boards as a guest which gives you limited access to view most discussions, articles and access our other FREE features. By joining our free community you will have access to post topics, communicate privately with other members (PM), respond to polls, upload your own photos and access many other special features. Registration is fast, simple and absolutely free so please, join our community today!
If you have any problems with the registration process or your account login, please contact contact support.
|
25-04-2008, 11:29 AM
|
#166 (permalink)
|
|
Medal Of Honours
Favourite Team:
Liverpool F.C
Mighty T.A.L. is
Mood:
vCash: 5000
Rep Points: 9740
Country: 
|
Tre dager før VIF-kampen måtte Alexander Ødegaard kaste inn håndkleet på trening.
Den formsterke kantspilleren pådro seg en vridning i kneet i søndagens oppgjør mot Tromsø. Han viste imidlertid fin fremgang gjennom hele uken og trente for fullt på torsdag.
Under fredagens formasjonsøkt måtte han imidlertid gå av banen etter en snau time.
- Det er alltid en strek i regningen når spillere må forlate treningsfeltet. Dette er imidlertid litt "føre var", sier medisinsk koordinator i Viking, Knut Andersen til Aftenbladet.no.
Han gjør det videre klart at det er alt for tidlig å si om mandagens kamp mot Vålerenga kan være i fare.
Det samme er situasjonen for Peter Ijeh, som heller ikke fredag tok del i fellesøkten.
- Vi har ikke noen grunn til å være engstelige for skaden til Ijeh. Det er ikke noe alvorlig, sier Andersen.
Ut fra fredagens formasjonstrening kan det se ut til at Viking stiller med dette laget:
(4-2-3-1): Kristian Nicht – René Klingbeil, Børre Steenslid, Ragnvald Soma, Trond Erik Bertelsen – Nicolai Stokholm, Jone Samuelsen – Allan Gaarde, Martin Fillo, Alexander Ødegaard/Joakim Austnes – Andrius Velicka.
|
|
|
|
29-04-2008, 09:14 AM
|
#167 (permalink)
|
|
Medal Of Honours
Favourite Team:
Liverpool F.C
Mighty T.A.L. is
Mood:
Country: 
|
Viking - Vålerenga 2-3 (0-3)
Viking Stadion, 16.009 tilskuere
Mål: 0-1 Daniel Fredheim Holm (11), 0-2 Gunnar Heidar Thorvaldsson (12), 0-3 Fredheim Holm (19), 1-3 Alexander Ødegaard (69), 2-3 Kjetil Wæhler (selvmål 84)
Dommer: Terje Hauge, Olsvik
Gult kort: Martin Fillo og Andrius Velicka, Viking, Jarl-André Storbæk, Daniel Fredheim Holm og Dan Vesterby Thomassen, Vålerenga.
Viking (4-2-3-1): Kristian Nicht - Renè Klingbeil (Jørgen Horn fra 28.), Børre Steenslid, Ragnvald Soma, Trond Bertelsen - Jone Samuelsen (André Danielsen fra 18.), Nicolai Stokholm - Allan Gaarde, Martin Fillo (Peter Ijeh fra 72.), Alexander Ødegaard - Andrius Velicka.
Vålerenga (4-4-2): Troy Perkins - Freddy dos Santos, Dan Vesterby Thomassen, Kjetil Wæhler, Jarl-André Storbæk - Gunnar Heidar Thorvaldsson (Morten Berre fra 70.), Martin Andresen, Kristofer Hæstad (Lars Iver Strand fra 53.), Daniel Fredheim Holm, - Bengt Sæternes, Mohammed Abdellaoue (Bojan Zajic fra 46.)
|
|
|
|
30-04-2008, 07:31 AM
|
#168 (permalink)
|
|
Medal Of Honours
Favourite Team:
Liverpool F.C
Mighty T.A.L. is
Mood:
Country: 
|
10. juli kan du se gamle Liverpool-stjerner i aksjon på Viking stadion. Da skal et lag bestående av gamle Liverpool-spillere møter Viking allstars. Ifølge medlemsbladet til Liverpool supporterklubb i Norge, er det nå klart for stjernemøte på Viking Stadion med påfølgende bankett på Hall Toll om kvelden.
|
|
|
|
30-04-2008, 07:40 AM
|
#169 (permalink)
|
|
Medal Of Honours
Favourite Team:
Liverpool F.C
Mighty T.A.L. is
Mood:
Country: 
|
Thomas Myhre sier han er klar til vokte Viking-målet mot Lillestrøm.
Jeg banker på døra til neste kamp. Jeg føler meg klar til å spille, sier Thomas Myhre.
Den tidligere landslagskeeperen har vært forfulgt av skader den siste tiden, og har ennå ikke spilt en obligatorisk kamp for Viking i 2008. Tirsdag kveld sto han 90 fulle minutter mot Åsane 2. divisjon.
- Jeg kjenner at jeg har mye mengdetrening i kroppen, men om jeg får en uke på feltet fremover til å bli litt skarpere, blir jeg klar til neste kamp, sier Myhre.
|
|
|
|
06-05-2008, 06:54 AM
|
#170 (permalink)
|
|
Medal Of Honours
Favourite Team:
Liverpool F.C
Mighty T.A.L. is
Mood:
Country: 
|
Ijeh har bare spilt 90 minutter i to kamper denne sesongen og i de tre siste rundene har han bare kommet inn på korte innhopp mot slutten av kampene.
Han har ikke vært i slag - rett og slett en skygge av seg selv.
I går fikk Viking-ledelsen svar på en MR-undersøkelse av hans lyske - og det er klart at han blir ute i flere uker. Viking har savnet en Ijeh i scoringsform denne sesongen, og har nå tapt to på rad. I går gikk de målløse av banen i Tippeligaen for første gang etter 27 kamper på rad med scoringer.
|
|
|
|
06-05-2008, 06:59 AM
|
#171 (permalink)
|
|
Medal Of Honours
Favourite Team:
Liverpool F.C
Mighty T.A.L. is
Mood:
Country: 
|
Viking-fansen takket LSK-investor Per Berg for Uwe Rösler med dette banneret før kampen. Men Röslers menn klarte ikke bryte Åråsen-statistikken.
|
|
|
|
07-05-2008, 07:15 AM
|
#172 (permalink)
|
|
Medal Of Honours
Favourite Team:
Liverpool F.C
Mighty T.A.L. is
Mood:
Country: 
|
En rusten og skuffet Thomas Myhre tar på seg skylden for to av baklengsmålene mot Randaberg.
Viking-reservene ledet 2-0 hjemme mot et poenghungrig Randaberg, men ga bort seieren med tre baklengsmål den siste halvtimen. Keeper Thomas Myhre tar på seg mye av skylden. Han var ikke fornøyd med egen innsats mot de svarte og hvite.
- Jeg tar på meg to av scoringene og er svært skuffet over det. Jeg trenger uten tvil kamptrening, men dette er også slikt som skjer i en dramatisk og hektisk kamp. Jeg må bare lære av det og komme meg videre, sier Thomas Myhre, som heller ikke føler seg hundre prosent restituert.
Og det var en tydelig rusten Viking-keeper som voktet målet mot Randaberg i går. Myhre hadde to solide redninger i løpet av kampen, men viste flere ganger at han fortsatt har mye å gå på. Blant annet hadde han flere dårlige utspark og utkast som ga farlige sjanser til bortelaget. I tillegg tar han altså skylden for to av baklengsmålene.
- Dette var sinnsykt herlig. En fantastisk følelse å få avgjøre kampen, sier Randaberg-spiller Øyvind Svenning etter seieren mot fjorårets lagkamerater.
- Vi fikk rom å spille på, skapte sjanser og vi følte at vi hadde Viking på gyngende grunn. Dette gir selvtillit i det videre arbeidet. Vi var temmelig lei av å være det beste laget men bare å klare uavgjort, sier matchvinneren.
Gårsdagens oppgjør inneholdt det meste; underholdning, spenning, dramatikk, gode prestasjoner, tabber, innsats, tempo, fine scoringer og en utvisning. Avgjørelsen kom bare to minutter før full tid, men det var til gjengjeld helt fortjent. Det var nemlig Randaberg som spilte best etter sidebyttet, og selv om laget lå under med 0-2 ga de aldri opp.
|
|
|
|
13-05-2008, 07:44 AM
|
#173 (permalink)
|
|
Medal Of Honours
Favourite Team:
Liverpool F.C
Mighty T.A.L. is
Mood:
Country: 
|
Thomas Myhre var tilbake fra skade i cupkampen mot Vidar mandag, bare for å gå av banen med et mulig ribbeinsbrudd.
Den tidligere landslagskeeperen har vært plaget av skader i hele år, men mandag var han tilbake i spill da Viking slo Vidar 3-0 i første runde av cupen.
Myhre holdt imidlertid bare 43 minutter av kampen før han måtte gå av etter en smell i ribbeina. Mandag kveld var han på Stavanger universitetssjukehus for å ta røntgen.
Etter mye uvisshet kom til slutt avklaringen.
- Det var nærmest jubelscener i korridorene her. Det var ikke brudd. Thomas har pådratt seg en kraftig smell, sier Vikings fysiske trener Thor-Arne Aasen til aftenbladet.no.
|
|
|
|
13-05-2008, 07:45 AM
|
#174 (permalink)
|
|
Medal Of Honours
Favourite Team:
Liverpool F.C
Mighty T.A.L. is
Mood:
Country: 
|
|
|
|
|
13-05-2008, 07:54 AM
|
#175 (permalink)
|
|
Medal Of Honours
Favourite Team:
Liverpool F.C
Mighty T.A.L. is
Mood:
Country: 
|
NM:
Vidar - Viking 0-3 (0-2)
Ca 1200 tilskuere
Mål: 0-1 Tommy Høiland (4), 0-2 Andrius Velicka (37), 0-3 Allan Gaarde (48).
Dommer: Ole Kristian Lie, Brodd.
Gult kort: Jakop Storhaug, Eivind Austbø, Vidar.
Viking (4-4-2): Thomas Myhre (Arild Østbø fra 46.) - Maurice Ross, Jørgen Horn, Ragnvald Soma, Trond Erik Bertelsen - Joakim Austnes, Jone Sammuelsen (Vidar Nisja fra 46.), André Danielsen, Allan Gaarde - Andrius Velicka (Andreas Ulland Andersen fra 49.), Tommy Høiland
|
|
|
|
14-05-2008, 06:53 AM
|
#176 (permalink)
|
|
Medal Of Honours
Favourite Team:
Liverpool F.C
Mighty T.A.L. is
Mood:
Country: 
|
Maurice Ross har hatt et langt skadeopphold . Han hadde brukt fem måneder på å spille seg tilbake i førsteelleveren da det - etter 60 minutters spill - hugget til i låret. Nå er han igjen tilbake.
Mot Vidar på mandag fikk Ross den første kampen siden skaden han pådro seg i slutten av mars.
- Jeg følte det gikk strålende. Men jeg merket at jeg ble sliten i 2.omgang, sier Ross.
|
|
|
|
14-05-2008, 06:54 AM
|
#177 (permalink)
|
|
Medal Of Honours
Favourite Team:
Liverpool F.C
Mighty T.A.L. is
Mood:
Country: 
|
Klingbeil har hatt rollen som høyreback de siste kampene for Viking men han har til gode å imponere.
|
|
|
|
14-05-2008, 06:55 AM
|
#178 (permalink)
|
|
Medal Of Honours
Favourite Team:
Liverpool F.C
Mighty T.A.L. is
Mood:
Country: 
|
Rösler drillet både Bertelsen - Soma - Horn - Steenslid og Pereira - Soma - Steenslid - Ross på tirsdagens trening.
|
|
|
|
14-05-2008, 07:03 AM
|
#179 (permalink)
|
|
Medal Of Honours
Favourite Team:
Liverpool F.C
Mighty T.A.L. is
Mood:
Country: 
|
Velicka fikk seg en smell i ankelen tidlig i mandagens oppgjør mot Vidar, men spilte 40 minutter også etter smellen. Viking-spissen fikk et positivt svar på tirsdagens undersøkelse.
– Det er ikke brudd. Han fikk seg et spark på innsiden av ankelen og pådro seg en kraftig overtråkk, sier medisinsk ansvarlig i Viking, Knut Andersen til Aftenbladet.no.
|
|
|
|
14-05-2008, 08:24 AM
|
#180 (permalink)
|
|
Super Moderator
Favourite Team:
Newcastle United/SK Brann