|
|
|
 |
Welcome to the TalkSoccer.net forums.
You are currently viewing our boards as a guest which gives you limited access to view most discussions, articles and access our other FREE features. By joining our free community you will have access to post topics, communicate privately with other members (PM), respond to polls, upload your own photos and access many other special features. Registration is fast, simple and absolutely free so please, join our community today!
If you have any problems with the registration process or your account login, please contact contact support.
|
11-06-2007, 08:08 AM
|
#31 (permalink)
|
|
Super Moderator
Favourite Team:
Newcastle United/SK Brann
kennethlindheim is
vCash: 95
Rep Points: 7051
Country: 
|
#9 10.06.07: Rosenborg 1 Fredrikstad 1
Quote:
Steffen Iversen var rasende etter at Daniel Braaten ikke fikk verken frispark eller straffespark 20 minutter før slutt.
Til tross for et voldsomt RBK-press de siste 20 minuttene, lyktes de regjerende seriemestrene ikke i å få den avgjørende scoringen.
Miika Koppinen sendte vertene fortjent i ledelsen på en heading etter 37 minutter, før Tarik Elyounoussi utlignet halvtimen før slutt.
Men situasjonen alle snakket om etter kampen skjedde etter 68 minutter. Da ble Daniel Braaten tilsynelatende revet ned inne i feltet, men dommer Brage Sandmoen vinket spillet videre - til store protester fra hjemmelaget.
Etter kampen tok Steffen Iversen bladet fra munnen.
- Vi har sjanser nok til å score, men jeg er utrolig misfornøyd med en utrolig feig dommer utpå der som ikke blåser straffe eller frispark på Daniel som blir holdt i ti meter.
- Utrolig feigt
- Det er utrolig feigt, men det er litt slik dommerstanden er blitt, sier Steffen Iversen.
Han mener den norske dommerstanden er svakere enn før.
- Den eneste dommeren jeg kan gi litt kreditt til, må være Tom-Henning Øvrebø. Ellers synes jeg resten er...ja...
Rosenborg-trener Knut Tørum var naturlig nok skuffet etter bare ett poeng, men vil ikke være med på dommer-refsen.
Ville ikke kommentere Steffen-refs
- Vi må slutte å sutre på dommeren. Hadde han sett det, hadde han nok blåst. Det gikk nok begge veier, sier Tørum
Sandmoen fikk se Braaten-episoden i reprise, men ville ikke si om han burde blåst.
- Det blir alltid ny informasjon når du ser ting igjen på TV, og jeg må bare ta utgangspunkt i det jeg så, sier kveldens dommer som overfor VG Nett ikke ville kommentere Iversens verbale skyts på dommerstanden.
Stor RBK-dominans
Fredrikstad åpnet respektløst på Lerkendal. Allerede før minuttet var gått, hadde gjestene fra Østfold fått sin første avslutning mot mål.
Men det var også stort sett alt FFK hadde å by på før hvilen, med unntak av en sjanse like før hvilen.
Etter litt frem og tilbake i åpningsminuttene tok hjemmelaget fullstendig over, og dominerte stort nesten omgangen gjennom. Men det skulle ta sin tid før de virkelig store mulighetene kom.
En småsyk Marek Sapara slet med dødballene, og Fredrik Stoor lyktes ikke særlig mye bedre med sin innleggsfot.
Tarik-utligning
Daniel Braaten var imidlertid nær etter 26 minutter, men skuddet fra 20 meter ble slått til corner av Rami Shaaban. Da våknet Rosenborg, som skapte flere småfarligheter før Miika Koppinen endelig fikk headet vertene i ledelsen etter en corner, syv minutter før pause.
Da trodde mange på en oppskriftsmessig seier - men Fredrikstad og Tarik Elyounoussi ville det annerledes. Den lille, store måltyven mottok ballen fra Ismael Beko Fofana inne i feltet, passerte Lars Hirschfeld - før han sikkert satte inn utligningen halvtimen før slutt.
Dermed endte oppgjøret 1-1, til tross for et vanvittig press fra hjemmelaget mot slutten.
|
Iversen hudfletter dommerstanden
|
|
18-06-2007, 10:50 AM
|
#32 (permalink)
|
|
Medal Of Honours
Favourite Team:
Liverpool F.C
Mighty T.A.L. is
Mood:
vCash: 5000
Rep Points: 9833
Country: 
|
Rosenborg jakter svenske
Quote:
Rosenborg håper å hente den svenske midtstopperen Mikael Antonsson i sommer.
Den tidligere IFK Göteborg-spilleren forlot Austria Wien for et snaut år siden, og Rosenborg var også da med i kampen om forsvarsspilleren. Antonsson valgte greske Panathinaikos i stedet for Trondheim, men har slitt med lite spilletid i Athen. Adresseavisen melder i dag at Rosenborg vil gjøre et nytt forsøk på å få Antonsson til Lerkendal når overgangsvinduet åpner 1. juli.
|
Kilde: VG
|
|
|
|
18-06-2007, 11:21 AM
|
#33 (permalink)
|
|
Medal Of Honours
Favourite Team:
Liverpool F.C
Mighty T.A.L. is
Mood:
Country: 
|
Laget som starter mot Odd Grenland i kveld:
ROSENBORG (4-3-3):
Lars Hirschfeld
Roar Strand - Miika Koppinen - Christer Basma - Micke Dorsin
Marek Sapara - Alexander Tettey – Per Ciljan Skjelbred
Didier Konan- Steffen Iversen - Daniel Braaten
Fredrik Stoor er skadet.
|
|
|
|
18-06-2007, 12:56 PM
|
#34 (permalink)
|
|
Medal Of Honours
Favourite Team:
Liverpool F.C
Mighty T.A.L. is
Mood:
Country: 
|
Rosenborg skal spille borte mot Skeid i 3 runde i NM.
|
|
|
|
19-06-2007, 10:48 AM
|
#35 (permalink)
|
|
Medal Of Honours
Favourite Team:
Liverpool F.C
Mighty T.A.L. is
Mood:
Country: 
|
RBK har meldt sin interesse for Odd Grenland's midtstopper Per Nilsson.Odd krever 15 millioner for sin stopper.
|
|
|
|
19-06-2007, 10:51 AM
|
#36 (permalink)
|
|
Medal Of Honours
Favourite Team:
Liverpool F.C
Mighty T.A.L. is
Mood:
Country: 
|
Det virker som om Rosenborg vil prøve og innlede spissreserven Yssouf Kone i en mulig handel med Odd for å få redusert prisen.Kone er bare vrakpant i mine øyne, men det virker som om Odd synes det er interessant da de ønsker en ny spiss.
|
|
|
|
23-06-2007, 04:25 PM
|
#37 (permalink)
|
|
Medal Of Honours
Favourite Team:
Liverpool F.C
Mighty T.A.L. is
Mood:
Country: 
|
Prem clubs trail Braaten
Quote:
Norwegian international Daniel Braaten is being tracked by four Premier League clubs, according to his agent.
The Rosenborg winger, who scored in Norway's recent international against Hungary, is very highly rated in his homeland.
Braaten's contract expires in the New Year and he is expected to depart Rosenborg as he wants to try his luck elsewhere.
A move to the Premier League is a clear possibility after the 25-year-old's agent Stig Lillejord revealed the interest from England.
"There are four clubs in the Premier League who are following Daniel with great interest," Lillejord told Dagbladet.
"These clubs know the situation of his contract with Rosenborg."
|
Source: Skysports
I don't like his attitude.With his attitude he will not develop to be much better player.He got potensial but his attitude to be a real good footballer is absent.
|
|
|
|
27-06-2007, 08:13 AM
|
#38 (permalink)
|
|
Medal Of Honours
Favourite Team:
Liverpool F.C
Mighty T.A.L. is
Mood:
Country: 
|
Rune Bratseth sier at Rosenborg vurderer å hente hjem Espen Johnsen ved sesongslutt.
|
|
|
|
27-06-2007, 08:19 AM
|
#39 (permalink)
|
|
Medal Of Honours
Favourite Team:
Liverpool F.C
Mighty T.A.L. is
Mood:
Country: 
|
Lei Kone snur ryggen til RBK
Quote:
Etter kun to kamper fra start på 16 måneder tar Yssouf Kone et oppgjør med Rosenborg.
Og det kan bli en realitet med det første. I går kveld meldte TV2 at Kone er på vei til Odd i en byttehandel med Pelle Nilsson. RBK skal ha gitt et bud på åtte millioner kroner for svensken. Ingen i RBK ville i går kveld bekrefte noe overfor Adresseavisen.
- Jeg har mistet motivasjonen for å spille for RBK. Laget trenger meg ikke, og nå vil jeg bare finne en annen klubb, sier Kone til Adresseavisen.
- Hvorfor?
- To kamper fra start på 16 måneder for én spiller. Det er bullshit, sier Kone ærlig og oppriktig.
Vi sitter på Lerkendal, og det er ti minutter til han og resten av Rosenborg skal se video fra Lyn-kampen. En video han ikke er involvert i. Og han la heller ikke skjul på hvor landet ligger i forhold til Rosenborg da han kom ruslende ut av garderoben etter Lyn-kampen. Med hodetelefoner og lesende i en bok gikk han forbi presse-korpset på Ullevaal. Et mer tydelig signal på at nok er nok er vanskelig å finne.
Ingen følelser
På Adresseavisen spørsmål om han var skuffet over ikke en gang å få lov til å varme opp, svarte han nei. I går begrunnet han hvorfor.
- I hodet mitt er det ikke følelser mellom meg og laget, sier mannen som har kontrakt ut 2008.
- Har du hatt følelser for laget noen gang?
- Ja, så klart. Og fortsatt har jeg det her, sier han og tar seg til hjertet.
Kone ble kjøpt til Rosenborg for 3,5 millioner kroner i januar i fjor etter at han imponerte under treningsleiren på Gran Canaria. Før seriestarten noterte han seg for seks spillemål på fattige 472 minutter.
- Må risikere
Men så gikk det tråere, og spilletiden ble enda mindre. Likevel overlevde 25-åringen Per-Mathias Høgmos slanking av angrepsrekka (Thorstein Helstad og Frode Johnsen ble solgt). Seriestatusen ble til slutt tre mål på 262 minutter, hvorav kun kampen mot Fredrikstad var fra start. Hittil i år har han 171 minutter på banen, hvorav én fra start.
Det ble ingen suksess for en kamprusten Kone. Mange sjanser, men høye skuldre i kampen han visste han måtte vise seg frem i.
At han ikke fikk komme innpå, og ei heller varme opp, mot Lyn forstår han ingenting av.
- Jeg vet ærlig talt ikke hva som skjer. Noen ganger, som mot Lyn, har vi problemer på banen. Vi ligger under 2-0, og ingen sier noe til meg.
Jeg mener det bør være en refleks, når vi ligger bak med to mål, at en spiss blir kastet inn. Da må det gambles og ta noen risker. Men neida, forklarer han.
Han har hatt én samtale med trener Knut Tørum, og fått beskjed om at han får sjansen. Men ventetiden er over. Fredag kommer hans agent til Lerkendal for å ta en prat om situasjonen, både med spiller og klubb.
Problemet til Kone er at han kun kan spille midtspiss, én plass Steffen Iversen er soleklar førstevalg for Tørum.
Føler seg som turist
- Alt jeg vil er å spille fotball. Jeg kom som fotballspiller, ikke som turist, sier han, og vet at det er noen klubber både i Norge og utenlandet som har vist interesse.
- Det beste for meg er nok å spille sesongen ut i Norge. Men skal jeg tilbake til RBK, må vi snakke sammen. Mye og lenge.
Kone tror ikke skaden (strekk) før seriestart ødela sjansene for mer spilletid.
|
Kilde: Fotballadressa
|
|
|
|
27-06-2007, 06:09 PM
|
#40 (permalink)
|
|
Medal Of Honours
Favourite Team:
Liverpool F.C
Mighty T.A.L. is
Mood:
Country: 
|
RBK er villig til å betale 8 millioner kr for Odd Grenlands midtstopper Per Nilsson.
|
|
|
|
28-06-2007, 05:32 PM
|
#41 (permalink)
|
|
Medal Of Honours
Favourite Team:
Liverpool F.C
Mighty T.A.L. is
Mood:
Country: 
|
Det står fortsatt 0-0 mellom Skeid og Rosenborg da det gjennstår ca 15 min av ordinær tid.I starten av 2. omgang skapte Skeid flere gode muligheter, delvis som følge av meget svakt forsvarsspill av Rosenborg. Det virker for øyeblikket helt åpent hvem som går videre fra Bislett-bataljen.
|
|
|
|
28-06-2007, 06:03 PM
|
#42 (permalink)
|
|
Medal Of Honours
Favourite Team:
Liverpool F.C
Mighty T.A.L. is
Mood:
Country: 
|
Kampen har gått til ekstra omganger etter 0-0 ved ordinær tid.På slutten av ordinær tid presset Rosenborg voldsomt, og bare to minutter før slutt avsluttet innbytter Traore i stolpen.
|
|
|
|
28-06-2007, 06:09 PM
|
#43 (permalink)
|
|
Medal Of Honours
Favourite Team:
Liverpool F.C
Mighty T.A.L. is
Mood:
Country: 
|
Quote:
Rosenborgs stjernegalleri spiller akkurat nå ekstraomganger mot Skeid i cupen.
Rosenborg var på gyngende grunn, men etter 96 minutter ga Steffen Iversen Rosenborg ledelsen.
Bare minutter tidligere, rett etter at dommeren hadde blåst i gang ekstraomgangene, fikk hjemmelaget en stor sjanse. Mohammed Abdellaoue regelrett bommet på ballen fra kort hold.
|
- VG
|
|
|
|
28-06-2007, 06:19 PM
|
#44 (permalink)
|
|
Medal Of Honours
Favourite Team:
Liverpool F.C
Mighty T.A.L. is
Mood:
Country: 
|
Kampen synes nå kjørt etter at Marek Sapara har gitt RBK 2-0 ledelse.
|
|
|
|
28-06-2007, 06:39 PM
|
#45 (permalink)
|
|
Medal Of Honours
Favourite Team:
Liverpool F.C