|
|
|
 |
Welcome to the TalkSoccer.net forums.
You are currently viewing our boards as a guest which gives you limited access to view most discussions, articles and access our other FREE features. By joining our free community you will have access to post topics, communicate privately with other members (PM), respond to polls, upload your own photos and access many other special features. Registration is fast, simple and absolutely free so please, join our community today!
If you have any problems with the registration process or your account login, please contact contact support.
|
16-04-2008, 12:14 PM
|
#166 (permalink)
|
|
Medal Of Honours
Favourite Team:
Liverpool F.C
Mighty T.A.L. is
Mood:
vCash: 5000
Rep Points: 9833
Country: 
|
Vadim Demidov spilte på sentral midtbane under spillsekvensen på dagens trening. Samtidig var Alejandro Lago inne som midtstopper, mens Abdou Traoré spilte venstreback i Roy Millers fravær. Trond Henriksen understreker likevel at det er lenge til søndag.
|
|
|
|
18-04-2008, 06:37 AM
|
#167 (permalink)
|
|
Medal Of Honours
Favourite Team:
Liverpool F.C
Mighty T.A.L. is
Mood:
Country: 
|
Etter flere møter med Martin Andresen takket Vadim Demidov nei til Vålerenga i fjor høst.
Søndag spiller årets hit sin første eliteseriekamp på det som kunne blitt hans nye hjemmebane i fjor høst. Vålerenga ville styrke stallen, men så ikke nok av det Rosenborg så i den tidligere Hønefoss-spilleren.
- Jeg følte at Martin Andresen og andre i Vålerenga så på meg som et utviklingsprosjekt. Det var jeg ikke interessert i. Og da Rosenborg så på meg som en forsterkning, var valget enkelt. Da var det bare å bryte med Vålerenga, og konsentrere seg om å bli enige med Rosenborg, sier han.
Demidov fikk inntrykk av at Rosenborg visste mer om ham enn VIF gjorde.
|
|
|
|
24-04-2008, 12:23 PM
|
#168 (permalink)
|
|
Medal Of Honours
Favourite Team:
Liverpool F.C
Mighty T.A.L. is
Mood:
Country: 
|
I dag avgjorde disiplinærutvalget at Koné utestenges i to kamper etter utvisningen mot Vålerenga, og han mister dermed hjemmekampen mot Tromsø og bortekampen mot Stabæk.
|
|
|
|
25-04-2008, 09:28 AM
|
#169 (permalink)
|
|
Medal Of Honours
Favourite Team:
Liverpool F.C
Mighty T.A.L. is
Mood:
Country: 
|
Trond Henriksen drillet både Steffen Iversen og Marek Sapara i elleveren i formasjonsøkta fredag. Dermed ser det ut til at begge går rett inn på laget etter skadeperiodene. Sapara har som kjent slitt med en lårstrekk siden før seriestart, mens Iversen skadet skulderen mot Lyn i serieåpningen.
|
|
|
|
25-04-2008, 09:30 AM
|
#170 (permalink)
|
|
Medal Of Honours
Favourite Team:
Liverpool F.C
Mighty T.A.L. is
Mood:
Country: 
|
Steffen Iversen kan score sitt mål nummer 100 mot Tromsø...
Antatt lag: Rune A. Jarstein -Fredrik Stoor, Kris Stadsgaard, Alejandro Lago, Abdi Traore - Alexander Tettey, Vadim Demidov, Per Ciljan Skjelbred, Marek Sapara, Didier Konan, Steffen Iversen.
|
|
|
|
29-04-2008, 09:08 AM
|
#171 (permalink)
|
|
Medal Of Honours
Favourite Team:
Liverpool F.C
Mighty T.A.L. is
Mood:
Country: 
|
Rosenborgs problemer fortsetter. Bjørn Tore Kvarme er skadd og trolig borte i seks uker. Veteranen er ute med det som er en strekk. Han pådro seg denne i forrige uke.
|
|
|
|
07-05-2008, 07:11 AM
|
#172 (permalink)
|
|
Medal Of Honours
Favourite Team:
Liverpool F.C
Mighty T.A.L. is
Mood:
Country: 
|
Michael Kleppe Jamtfall er endelig spilleklar igjen.
Han ødela korsbåndet i en kamp for Rosenborg 2 i fjor høst. Nå er 21-åringen endelig kampklar igjen, melder RBK.no.
Kantspilleren er aktuell for cupkampen mot Tynset mandag.
- Det er selvsagt deilig, etter så lang tid borte fra fotballen. Det er jo det som har holdt meg oppe i den tida, tanken på å komme tilbake å spille kamper, sier Jamtfall til klubbens hjemmeside.
|
|
|
|
13-05-2008, 08:01 AM
|
#173 (permalink)
|
|
Medal Of Honours
Favourite Team:
Liverpool F.C
Mighty T.A.L. is
Mood:
Country: 
|
NM:
Tynset - Rosenborg 0-11 (0-2)
Ca. 3000 tilskuere
Mål: 0-1 Per Ciljan Skjelbred (3), 0-2 Alexander Tettey (40), 0-3 Marek Sapara (52), 0-4 John Pelu (60), 0-5 Steffen Iversen (65), 0-6 Iversen (73), 0-7 Sapara (75), 0-8 Iversen (77), 0-9 Iversen (87), 0-10 Pelu (89), 0-11 Iversen (90).
Dommer: Pål Jakobsen, Steinkjer.
Gult kort: Morten Aakerøien, Tynset.
Rosenborg (4-4-2): Alexander Lund Hansen - Christer Basma, Alejandro Lago, Kris Stadsgaard, Abdou Razack Traoré (Roy Miller fra 46.) - Per Ciljan Skjelbred, Alexander Tettey (John Pelu fra 55.), Marek Sapara, Øyvind Storflor - Yssouf Koné (Jo Sondre Aas fra 68.), Steffen Iversen.
|
|
|
|
13-05-2008, 10:09 AM
|
#174 (permalink)
|
|
Medal Of Honours
Favourite Team:
Liverpool F.C
Mighty T.A.L. is
Mood:
Country: 
|
Thomas Augustinussen avviser ikke at han blir med Erik Hamrén til Rosenborg.
Den defensive midtbanespilleren har vært en viktig bidragsyter for Aalborgs supersesong. Men som Hamrén, står han uten kontrakt etter sesongen. Dermed kan spilleren fortsette sitt samarbeid med treneren i Rosenborg.
- Jeg avviser det ikke. Jeg står uten kontrakt, og er klar for det meste.
|
|
|
|
13-05-2008, 10:13 AM
|
#175 (permalink)
|
|
Medal Of Honours
Favourite Team:
Liverpool F.C
Mighty T.A.L. is
Mood:
Country: 
|
Tynsets målvakt er RBK-supporter. Det forklarer hvorfor RBK fikk lov til å putte så mange baller...
|
|
|
|
14-05-2008, 06:50 AM
|
#176 (permalink)
|
|
Medal Of Honours
Favourite Team:
Liverpool F.C
Mighty T.A.L. is
Mood:
Country: 
|
Norge ble ikke trukket ut blant de sju landene som kunne få UEFA-cupbillett. Dermed må Rosenborg ta til takke med Intertoto-cup i juli, skriver RBKweb.no.
|
|
|
|
14-05-2008, 09:04 AM
|
#177 (permalink)
|
|
Medal Of Honours
Favourite Team:
Liverpool F.C
Mighty T.A.L. is
Mood:
Country: 
|
Kris Stadsgaard måtte gi seg på trening i dag, på grunn av sterke smerter i sitt vonde kne.
Etter samtaler med trener Trond Henriksen, assistent Erik Hoftun og fysioterapeut Vilhelm Stoltz, ruslet midtstopperen i garderoben.
Medisinsk ansvarlig i RBK, Haakon Schwaabe sier til adressa.no at Stadsgaard har slitt litt med kneet tidligere.
|
|
|
|
14-05-2008, 09:09 AM
|
#178 (permalink)
|
|
Medal Of Honours
Favourite Team:
Liverpool F.C
Mighty T.A.L. is
Mood:
Country: 
|
Fredrik Stoor satte i dag navnetrekket sitt på en kontrakt som strekker seg ut 2012.
|
|
|
|
15-05-2008, 09:37 AM
|
#179 (permalink)
|
|
Medal Of Honours
Favourite Team:
Liverpool F.C
Mighty T.A.L. is
Mood:
Country: 
|
I Aalborg fikk han spillernes fettprosent ned fra 13 til åtte. Nå starter Henning Svendsen den samme jobben i Rosenborg.
Ballspill bygger på et kollektivt ansvar hvor det finnes rom for å jukse litt
- Hovedmålsettingen er å få spillernes snitt under ti. Men min erfaring er at fotballspillere fungerer best med en fettprosent på åtte, sier han til Adresseavisen.
Rett kosthold er viktigst
I etterkant av UEFA-cupkampene mot Fiorentina tok Erik Hamrén med seg sin mangeårige kostholdsekspert Henning Svendsen til Rosenborg for å måle spillernes fettprosent. Svendsen vil ikke avsløre hva målingene viste, men innrømmer at det er ting å rette på i forhold til spillernes matvaner.
Selv om han ikke vil bosette seg i byen, vil han flere ganger i året følge opp RBK-spillernes kosthold, samt ta regelmessige målinger av fettprosenten for å se om de følger hans ernæringsråd. Hans første møte med spillerne oppsummerer han som positiv.
- Noen snakket mye, mens andre var helt tyste. Akkurat som forventet.
- Hvordan skal du få spillerne til å forstå at rett kosthold er viktig?
- For det første må spillerne være motiverte til å gjøre en forandring. I tillegg må de forstå hvorfor de skal forandre kostholdet. Det er viktig at spillerne gjør dette for seg selv, for det er ikke spilleren vs. trener Erik Hamrén. Men spilleren vs. spilleren. Om du vil vite hvor god du kan bli som spiller, må du gjøre alt. Kostholdet er bare én ting, men i mine øyne er jeg viktigere enn treneren. For om du slutter med fotball, overlever du. Slutter du å spise, dør du, sier Svendsen
I Aalborg var det Trond Andersen som lanserte ideen om felles frokost og havregrøt. Rett og slett fordi han ikke orket å lage frokost til seg selv før trening.
- Ungkarene samlet seg til felles frokost, og etter hvert ble alle spillerne med, sier han.
Felles ansvar
Med sin inntreden i Rosenborg har Svendsen et sterkt ønske om å videreutvikle 24-timersutøveren. Han vil at spilleren selv tar ansvar for egne handlinger, og vil lære dem til å leve som individuelle toppidrettsutøvere.
- Det er stor forskjell på lagspillere og individuelle utøvere. Ballspill bygger på et kollektivt ansvar hvor det finnes rom for å jukse litt. Hos individuelle utøvere er det ingen coach som sier hva du skal gjøre daglig. Utøverne har ansvar selv. Jeg vil at fotballspillerne skal ha en slik tankegang, sier Svendsen.
Erfaringsmessig vet han at det ikke er lett å få med alle spillerne på dette. Men, som i Aalborg, håper han en eller flere tar på seg en form for lederrolle for å dra de andre med.
- Om en spiller ser sin lagkamerat spise pølse midt på natta kan han si: Det der er kanskje ikke så lurt. Vi har et felles ansvar for å få vårt lag til å prestere best mulig, forklarer Svendsen.
Som håper at spillerne skal tenke på kostholdseksperten når de er i ferd med å spise usunt.
- Men jeg kan ikke bli for rigid. Jeg kommer ikke til å overvåke hva som finnes i spillernes kjøleskap. Jeg vil bare gjøre dem bevisst på hva feil og riktig kosthold betyr for en toppidrettsutøver, sier Svendsen.
|
|
|
|
15-05-2008, 09:39 AM
|
#180 (permalink)
|
|
Medal Of Honours
Favourite Team:
Liverpool F.C
Mighty T.A.L. is
Mood:
Country: 
|
En kneskadd Kris Stadsgaard spiller sannsynligvis hatkampen mot Lillestrøm. Chris Stadsgaard er usikker til kampen mot Lillestrøm etter en kneskade, og trente bare den første halvtimen av dagens RBK-trening.
Selv om Stadsgaard gikk av treningsfeltet før formasjonstreningen dagen før kamp er han nå positiv til om han spiller mot Lillestrøm.
- Jeg tror jeg spiller, sa Stadsgaard til pressen etter å ha avsluttet sin beskjedne økt for dagen.
|
|
|
|
| | |