HOME FORUM MY TS STORE GAMES PARTNERS CONTACT US

Welcome to the TalkSoccer.net forums.

You are currently viewing our boards as a guest which gives you limited access to view most discussions, articles and access our other FREE features. By joining our free community you will have access to post topics, communicate privately with other members (PM), respond to polls, upload your own photos and access many other special features. Registration is fast, simple and absolutely free so please, join our community today!

If you have any problems with the registration process or your account login, please contact contact support.

Go Back   TalkSoccer - Soccer / Football Forum > UEFA > Other European Leagues > Scandinavian Football
User Name
Password

Reply

LinkBack Thread Tools Search this Thread Display Modes

Old 27-09-2007, 11:25 AM   #211 (permalink)
Mighty T.A.L.
Medal Of Honours

Mighty T.A.L.'s Avatar

Favourite Team:
Liverpool F.C

Mighty T.A.L. is Offline
Mood:
vCash: 5000
Rep: Mighty T.A.L. has a brilliant futureMighty T.A.L. has a brilliant futureMighty T.A.L. has a brilliant futureMighty T.A.L. has a brilliant futureMighty T.A.L. has a brilliant futureMighty T.A.L. has a brilliant futureMighty T.A.L. has a brilliant futureMighty T.A.L. has a brilliant futureMighty T.A.L. has a brilliant futureMighty T.A.L. has a brilliant futureMighty T.A.L. has a brilliant future
Rep Points: 9833
Country:

NM Cup semi finale:

Lillestrøm – Stabæk 2-0 (2-0)
Åråsen, 6700 tilskuere.
Mål: 1-0 Simen Brenne (10), 2-0 Arild Sundgot (39).
Dommer: Terje Hauge, Olsvik.
Gult kort: Christian Keller, Veigar Pall Gunnarsson, Stabæk.

Lillestrøm (4-3-3): Otto Fredrikson – Anders Rambekk, Steffen Andresen, Frode Kippe, Marius Johnsen – Bjørn Helge Riise, Espen Søgård, Simen Brenne – Magnus Myklebust (Pål Strand fra 73.), Arild Sundgot, Olivier Occean.

Stabæk (4-4-2): Jon Knudsen – Morten M. Skjønsberg, Mike Kjølø, Pontus Segerström, Tom Stenvoll (Bjørnar Holmvik fra 76.) – Christian Keller (Espen Nystuen fra 56.), Henning Hauger, Somen A. Tschoyi, Alanzinho – Daniel Nannskog, Veigar Pall Gunnarsson.
  Reply With Quote

Old 27-09-2007, 11:27 AM   #212 (permalink)
Mighty T.A.L.
Medal Of Honours

Mighty T.A.L.'s Avatar

Favourite Team:
Liverpool F.C

Mighty T.A.L. is Offline
Mood:
Rep: Mighty T.A.L. has a brilliant futureMighty T.A.L. has a brilliant futureMighty T.A.L. has a brilliant futureMighty T.A.L. has a brilliant futureMighty T.A.L. has a brilliant futureMighty T.A.L. has a brilliant futureMighty T.A.L. has a brilliant futureMighty T.A.L. has a brilliant futureMighty T.A.L. has a brilliant futureMighty T.A.L. has a brilliant futureMighty T.A.L. has a brilliant future
Country:

Lillestrøm møter Haugesund i finalen. Haugesund slo i går Odd Grenland 1-0 hjemme.
  Reply With Quote

Old 27-09-2007, 11:29 AM   #213 (permalink)
Mighty T.A.L.
Medal Of Honours

Mighty T.A.L.'s Avatar

Favourite Team:
Liverpool F.C

Mighty T.A.L. is Offline
Mood:
Country:

NFFs regelverk er klokkeklart: Arild Sundgot kan ikke straffes for handsen i gårsdagens semifinale.

- Vi må ta utgangspunkt i det som er gjeldende regelverk. Da har vi i dag ingen anledning, eller mulighet til å gå inn å straffe en spiller etter en slik situasjon, sier leder for konkurranseavdelingen i Norges Fotballforbund (NFF) Stig-Ove Sandnes VG Nett.
  Reply With Quote

Old 27-09-2007, 11:41 AM   #214 (permalink)
Mighty T.A.L.
Medal Of Honours

Mighty T.A.L.'s Avatar

Favourite Team:
Liverpool F.C

Mighty T.A.L. is Offline
Mood:
Country:

- Sjokkert over notat i LSK-garderoben

Quote:
Lars Bohinen beskylder klubben for uetiske leveregler. Fjørtoft slår tilbake.

Lillestrøms 2-0-seier i gårsdagens semifinale mot Stabæk har havnet i skyggen av Arild Sundgots viljehands i forkant av det siste målet.

Stabæks sportsdirektør Lars Bohinen var nådeløs mot Sundgot etter kampen - og dagen derpå går han igjen til angrep på LSKs syn på fair play.

Bohinen hevder flere i Stabæk-leiren reagerte kraftig på et notat som hang i bortegarderoben på Åråsen.

- Det som hang på garderobeveggen i går var sjokkerende. Det var et notat om hvordan LSK kan utnytte reglene mest mulig, sier Bohinen til Dagbladet.no

- Kan du gå i detalj?

- Det handlet om å sparke ballen lengt mulig vekk for å sikre et resultat, hvordan trekke ut tiden og i hvilke tilfeller man skal sparke ballen ut når en spiller ligger nede. Jeg har fått et bra referat fra våre trenere og spillere. Det sier litt om kynismen, og at den er i ferd med å overta fullstendig. Vi befinner oss heldigvis i en annen ende av verdiskalaen enn Lillestrøm, sier Bohinen.

- Strekker ikke reglene
LSK-manager Jan Åge Fjørtoft marsjerer personlig ned i bortegarderoben, som også brukes av LSKs rekruttlag, når Dagbladet.no konfronterer ham med beskyldningene fra Stabæk-leiren.

Ifølge Fjørtoft er virkeligheten langt mer udramatisk enn det Bohinen gir uttrykk for.

- Notatet går på hvor viktig detaljer er. Hvordan unngå kort, hvordan unngå å gli for mye, og hvor viktig det er å stå sammen. Det er ikke snakk om å strekke reglene, sier Fjørtoft til Dagbladet.no.

I korte trekk sammenfatter han notatet i disse punktene:

1. Skliing og knottestørrelse.

2. Dommeren bestemmer når spillet skal stoppes.

3. Unngå unødvendige gule kort ved å løpe inn i hete situasjoner.

4. Bedre avklareringer

5. Holde sammen

Det fjerde punktet utdyper han slik:

- Det har ingenting med å trekke ut tiden. Det vi sleit med i slutten av kamper, var at vi ble altfor fintspillende. Mot slutten av kampene må vi få høyere avklareringer for å få ballen unna. Jeg sitter med arket foran meg, det handler ikke om noe ønmske om å strekke reglene, sier Fjørtoft.

Han gjengir også et filmsitat nederst på arket:

- «If you mess with me, you mess with all my family.» Det stammer fra en film med Danny DeVito og Arnold Schwarzenegger, hvor Arnold slåss inni en heis, opplyser LSKs filmekspert Jan Åge Fjørtoft.

Forstår ikke Fjørtoft
Uavhengig av Bohinens notat-påstand, kommer de to neppe til å sende hverandre julekort i år. Fjørtoft mener Stabæk-direktøren bare har snakket negativt om LSK siden romerikingene inngikk en samarbeidsavtale med 2. divisjonsklubben Bærum.

- Helt siden vi inngikk samarbeid med Bærum, har han bare pratet dritt. Vi i LSK driter i hva Lars Bohinen mener, sier Fjørtoft.

Bohinen avfeier påstandene som oppspinn.

- Det er bare tull. Jeg har ikke pratet dritt om LSK i det hele tatt angående Bærum. Jeg har mine tanker om overlevelsesevnen til et sånt samarbeid, men offentlig har jeg aldri uttalt meg om det. Det han har tilgang til må være intern kommunikasjon med bærumsledere, sier Bohinen til Dagbladet.no.

- Hva tenker du om samarbeidet?

- Det er underlig at de må samarbeide med klubber på andre siden av byen, når de ikke har grep om sitt eget område en gang. Jeg har ikke noe imot LSK selv om de har inngått avtale med Bærum, men vi jobbet lenge med Bærum selv for å få det til. Jeg har mindre forståelse av valget til Bærum enn av valget til LSK. Men dette har ikke noe å gjøre med det som skjedde i går. Jeg skjønner ikke hvorfor han trekker opp dette, sier Bohinen.

- Rydd i egen leir
Han er fortsatt krystallklar på at Sundgot handset med vitende og vilje.

- Jeg ser ikke problemet til Fjørtoft. Han bør rydde opp i egen leir før han går løs på meg.

- Hvordan har forholdet ditt til Fjørtoft vært tidligere?

- Jeg har hatt et helt kurant forhold til Jan Åge. Men når jeg leser avisene i dag, skjønner jeg at noe plager ham. Men hva som gnager ham vet jeg ikke.

Bohinen mener det eksisterer helt andre og sunnere holdninger i Stabæk.

- Vi hadde applaudert hvis Nannskog hadde satt inn et sånt mål og sagt til dommeren at det var hands. Jeg er ikke sikker på om LSK hadde gjort det samme. At de forsvarer seg er skremmende.

- Men de har lagt seg flate nå?

- Nå har de hatt god tid. Det var en helt annen tone i går, sier Bohinen.
Dagbladet
  Reply With Quote

Old 27-09-2007, 11:48 AM   #215 (permalink)
Mighty T.A.L.
Medal Of Honours

Mighty T.A.L.'s Avatar

Favourite Team:
Liverpool F.C

Mighty T.A.L. is Offline
Mood:
Country:

Ikke første gangen Lars Bohinen tramper på Lillestrøm. Bare så synd han har spilt for LSK for det er han ikke verdig. Uannsett, jeg begynner å bli lei av forfølgelsene av Lillestrøm. Det positive kommer aldri frem. Det blir bare skrevet om Lillestrøm i negativ forstand og vinner de kamper så er ikke journalistene interessert fordi de ønsker å fremstille LSK på en negativ måte. De ønsker å fremstille LSK som et styggt og uærlig lag og for å lykkes med det så må du sjule det positive og bare fremlegge det negative. Og det har de klart bra. Men samme det så lenge LSK vinner kamper.
  Reply With Quote

Old 28-09-2007, 11:30 AM   #216 (permalink)
Mighty T.A.L.
Medal Of Honours

Mighty T.A.L.'s Avatar

Favourite Team:
Liverpool F.C

Mighty T.A.L. is Offline
Mood:
Country:

Lillestrøm er laget som supportere fra hele landet elsker å hate. Årets sesong har ikke vært noe unntak. Onsdag var det en glisende Arild Sundgot som fortalte om hvordan han med fullt overlegg brukte hånden og sendte kanarifuglene til cupfinale på Ullevaal. Frode Kippe har gått i front med tre røde kort, totalt har Lillestrøm satt ny rekord med seks røde. Utenfor banen har manager og programleder Jan Åge Fjørtoft fulgt opp med at om Brann vinner gull kan en takke TV 2 for hjelpen. Det er umulig å ikke ha en mening om laget fra den lille stasjonsbyen.
  Reply With Quote

Old 28-09-2007, 11:36 AM   #217 (permalink)
Mighty T.A.L.
Medal Of Honours

Mighty T.A.L.'s Avatar

Favourite Team:
Liverpool F.C

Mighty T.A.L. is Offline
Mood:
Country:

Lillestrøm - Brann

Dette er det 58. toppseriemøtet mellom lagene. Lillestrøm leder statistikken (28-13-16).
LSK er ubeseiret på de fire siste hjemmekampene mot Brann. Forrige gang det ble tre poeng til bergenserne på Åråsen, var i 2002 (0-1).
Serieleder Brann har vunnet tre på råd. Klubberekorden er seks strake seire.
Kristofer Hæstad (Start) er den siste spilleren som har scoret mot Brann. Det er fire kamper siden. Hvis Brann holder nullen på Romerike, tangerer man klubbrekorden fra 1974.
Lillestrøm har bare sluppet inn åtte mål på eget gress. Det er best i eliteserien.
Brann er ligaens beste lag etter hvilen. Bergenserne har tatt 18 poeng ved slutt sammenliknet med pausestillingen.
LSK troner øverst på statistikken over røde kort. Seks ganger har en av lagets spillere blitt utvist.
Bergenserne taper ikke når de scorer det første målet. Det har skjedd i 12 kamper, 11 seire og én uavgjort.
Lillestrøm tatt ledelse 13 ganger, vunnet 9 og tapt én av disse.
Brann har de beste høyrebente skytterne. 22 scoringer er satt inn med høyrefoten.
Hvis han kommer på banen, gjør Håkon Opdal sin 100. eliteseriekamp.
  Reply With Quote

Old 01-10-2007, 09:35 AM   #218 (permalink)
Mighty T.A.L.
Medal Of Honours

Mighty T.A.L.'s Avatar

Favourite Team:
Liverpool F.C

Mighty T.A.L. is Offline
Mood:
Country:

LILLESTRØM - BRANN 1-5 (0-3)
11 426 tilskuere, Åråsen stadion

Dommer: Espen Berntsen, Vang

Mål: 0-1 Petter Vaagan Moen (14), 0-2 Arman Bjørnson (17), 0-3 Martin Andresen (str. 45), 1-3 Magnus Myklebust (46), 1-5 Thorstein Helstad (77), 1-5 Jan Gunnar Solli (85).

Gult kort: Simen Brenne, Lillestrøm.

Lagene:

Lillestrøm (4-3-3): Otto Fredrikson - Anders Rambekk (Dan Anton Johansen fra 46.), Pål Steffen Andresen, Marius Johnson, Shane Stefanutto (Tore Andreas Gundersen fra 81.) - Simen Brenne, Espen Søgård, Pål Strand (Karim Essediri fra 72.) - Olivier Occean, Arild Sundgot, Magnus Myklebust.

Brann (4-4-2): Håkon Opdal - Bjørn Dahl, Olafur Ørn Bjarnason, Kristjan Ørn Sigurdsson, Ramiro Corrales - Jan Gunnar Solli, Martin Andresen, Eirik Bakke (Tijan Jaiteh fra 80.), Petter Vaagan Moen (Erik Huseklepp fra 85.) - Arman Bjørnsson (Azar Karadas fra 46.), Thorstein Helstad.
  Reply With Quote

Old 01-10-2007, 09:37 AM   #219 (permalink)
Mighty T.A.L.
Medal Of Honours

Mighty T.A.L.'s Avatar

Favourite Team:
Liverpool F.C

Mighty T.A.L. is Offline
Mood:
Country:

- Maken til effektivitet har jeg ikke sett. Det er tungt å stå her etter å ha blitt ydmyket, men det er bare å gratulere Brann med seriegullet. Vi var sjanseløse, sa Nordlie etter kampen.
  Reply With Quote

Old 08-10-2007, 04:14 PM   #220 (permalink)
Mighty T.A.L.
Medal Of Honours

Mighty T.A.L.'s Avatar

Favourite Team:
Liverpool F.C

Mighty T.A.L. is Offline
Mood:
Country:

Derfor forsvinner Stefanutto

Quote:
- Å fortelle Lillestrøm at jeg takket nei til ny kontrakt var en veldig vanskelig avgjørelse, sier Shane Stefanutto.

Forrige mandag ble det klart at Lillestrøms venstreback Shane Stefanutto takker nei til ny kontrakt hos de gule og svarte.

- Hvorfor?

- Det er flere ting som har spilt inn på min avgjørelse, sier Stefanutto til Aftenposten.no. - For det første ønsker jeg å være et klart førstevalg for klubben jeg spiller for. Da Marius Johnsen ble kjøpt inn, ble det vanskeligere for meg. I tillegg ønsker jeg å fortsette min utvikling. De neste to-tre årene er veldig viktige for meg.

Australieren har kun positivt å si om Lillestrøm, og forlater Åråsen med tungt hjerte.

- Alt med Lillestrøm er bra. Det er en veldig bra klubb med en god stall. Det var trist å fortelle klubben at jeg takker nei til kontrakten. Den siste uken fikk jeg telefoner og sms fra lagkamerater som ønsket at jeg skulle bli i klubben.

Den siste tiden har Stefanutto spilt mye fra start, men i helgens kamp mot Vålerenga var han plassert på benken.

- Jeg tror ikke det hadde noe med at jeg takket nei til kontrakten å gjøre. Det kan jo hende, men jeg vet ikke. Tom (Nordlie) har i hvert fall ikke sagt det. Det var vanskelig å få beskjeden om at jeg ikke startet, men det var en avgjørelse jeg aksepterte.

- Hva med fremtiden?

- Jeg kommer nok til å fortsette karrieren i Norge. Det hadde selvfølgelig vært gøy å få spille i en større fotballnasjon i Europa, men det var kun norske klubber som viste interesse i forrige overgangsvindu, så jeg antar at det blir en annen norsk klubb.

Stefanutto har tidligere blitt linket til Fredrikstad. Samme klubb som hans tidligere lagkamerat og landsmann Kasey Wehrmann spiller for. Backen vil ikke nevne noen spesifikke klubber, men håper å finne seg en ny arbeidsgiver raskt etter kontrakten hans går ut.

- Jeg kan ikke avvente situasjonen for lenge. Jo fortere jeg finner meg en klubb, jo bedre.

Men oppholdet i Lillestrøm har vært både fint og lærerikt for Stefanutto.

- De siste to og et halvt årene har vært veldig bra, og jeg syns vi har fortjent bedre enn to fjerdeplasser.

- Hva med denne sesongen?

- Vinner vi cupfinalen og tar medalje i serien, kan vi være fornøyde. Alt annet er nok skuffende. Alle snakker om gull. Kanskje vi ikke er gode nok for gull akkurat nå, men jeg syns definitivt at vi er en av de beste klubbene i Norge.

Stefanutto sin kontrakt går ut ved sesongslutt. Da venter nye eventyr for den sympatiske spilleren.

- Jeg vil alltid ha bra minner herfra, avslutter han.
Fotballadressa
  Reply With Quote

Old 09-10-2007, 10:04 AM   #221 (permalink)
Mighty T.A.L.
Medal Of Honours

Mighty T.A.L.'s Avatar

Favourite Team:
Liverpool F.C

Mighty T.A.L. is Offline
Mood:
Country:

Jan Åge Fjørtoft i Lillestrøm bekrefter langt på vei klubbens interesse for Strand – uten å si det direkte. Det etter først å nesten ha røpet sin henvendelse til TIL.

– Jeg ønsker ikke å kommentere om vi har vært i kontakt med Tromsø. Men på generelt grunnlag er vi i LSK på utkikk etter offensive spillere, og der går vi for det beste som er i norsk fotball. Så kan du jo dra de slutningene du vil, sier Fjørtoft.
  Reply With Quote

Old 10-10-2007, 09:05 AM   #222 (permalink)
Mighty T.A.L.
Medal Of Honours

Mighty T.A.L.'s Avatar

Favourite Team:
Liverpool F.C

Mighty T.A.L. is Offline
Mood:
Country:

Lillestrøm har hentet Olivier Occean, Simen Brenne og Marius Johnsen for 22 millioner kroner. Nå vil kanarifuglene styrke stallen med en ny spiller i samme prisklasse, skriver Romerikes Blad.

Og klubbens rike onkel lover at det økonomiske ikke skal stå i veien om Fjørtoft og Nordlie finner det de leter etter.

- Hvis vi finner de rette spillerne, så finnes det midler å handle for. Det skal ikke stå på pengene, lover Per Berg i LSK AS.
  Reply With Quote

Old 10-10-2007, 09:08 AM   #223 (permalink)
Mighty T.A.L.
Medal Of Honours

Mighty T.A.L.'s Avatar

Favourite Team:
Liverpool F.C

Mighty T.A.L. is Offline
Mood:
Country:

Lillestrøm Sportsklubb overfører 7,5 millioner til aksjeselskapet, og skal overføre samme beløp de tre neste årene for å bli ene-eier av LSK AS.
  Reply With Quote

Old 12-10-2007, 10:03 AM   #224 (permalink)
Mighty T.A.L.
Medal Of Honours

Mighty T.A.L.'s Avatar

Favourite Team:
Liverpool F.C

Mighty T.A.L. is Offline
Mood:
Country: