HOME FORUM MY TS STORE GAMES PARTNERS CONTACT US

Welcome to the TalkSoccer.net forums.

You are currently viewing our boards as a guest which gives you limited access to view most discussions, articles and access our other FREE features. By joining our free community you will have access to post topics, communicate privately with other members (PM), respond to polls, upload your own photos and access many other special features. Registration is fast, simple and absolutely free so please, join our community today!

If you have any problems with the registration process or your account login, please contact contact support.

Go Back   TalkSoccer - Soccer / Football Forum > European Football > Portuguese Football > Portugal National Team
User Name
Password

Reply

LinkBack Thread Tools Search this Thread Display Modes

Old 12-07-2008, 18:35   #1261 (permalink)
santos6
TS Member

santos6's Avatar

Favourite Team:
Portugal, Benfica, Barça

santos6 is Offline
vCash: 500
Rep: santos6 Will soon be well knownsantos6 Will soon be well knownsantos6 Will soon be well known
Rep Points: 275
Country:

I think Pele will force himself into the A team if he gets anything near regular playing time, this kid willl be a force I am sure of it.
Antunes if he goes to Celtic will be good for him, keeper I say throw Patricio in now, might as well he's young and has some promise.
Manuel Fernandes needs a coach to give him confidence and shit to get his head on straight, lets see where he ends up, he could be key for our team, nobody else in our midfield has the same skillset that he does.
  Reply With Quote

Old 12-07-2008, 19:31   #1262 (permalink)
SOMOSBENFICA
Moderator

SOMOSBENFICA's Avatar

Favourite Team:
Benfica

SOMOSBENFICA is Offline
Mood:
vCash: 365
Rep: SOMOSBENFICA is a name known to allSOMOSBENFICA is a name known to allSOMOSBENFICA is a name known to allSOMOSBENFICA is a name known to allSOMOSBENFICA is a name known to allSOMOSBENFICA is a name known to allSOMOSBENFICA is a name known to allSOMOSBENFICA is a name known to allSOMOSBENFICA is a name known to allSOMOSBENFICA is a name known to allSOMOSBENFICA is a name known to all
Rep Points: 2857
Country:

I'm excited about the prospect of having a manager who have a great track record of finding great young talent. He failed in his first venture as Portugal manager because that team was a little young and short on experience which is surely not the case with this team. Hopefully, Ronaldo won't be exploited and overused by Manchester United in the upcoming season since it looks unlikely he will join Real Madrid.

Old 12-07-2008, 19:34   #1263 (permalink)
Frank Cunha
Super Moderator

Frank Cunha's Avatar

Favourite Team:
Benfica/Vasco Gama/Beira

Frank Cunha is Offline
vCash: 512
Rep: Frank Cunha has much to be proud ofFrank Cunha has much to be proud ofFrank Cunha has much to be proud ofFrank Cunha has much to be proud ofFrank Cunha has much to be proud ofFrank Cunha has much to be proud ofFrank Cunha has much to be proud ofFrank Cunha has much to be proud ofFrank Cunha has much to be proud ofFrank Cunha has much to be proud ofFrank Cunha has much to be proud of
Rep Points: 5358
Country:

Queiroz's Portugal appointment delights Ronaldo
ESPN Soccernet.com Sat, 12 Jul 2008 6:05 AM PDT
Cristiano Ronaldo has described Carlos Queiroz as 'a perfect choice' to manage Portugal as speculation he will follow his mentor out of Manchester United refuses to subside.

Queiroz succeeds Scolari as coach of Portugal nat'l team
Sports Illustrated Fri, 11 Jul 2008 1:13 PM PDT
Carlos Queiroz has succeeded Luiz Felipe Scolari as coach of Portugal.

Carlos perfect for Portugal - Ron
TeamTalk via Yahoo! UK & Ireland Sport Sat, 12 Jul 2008 0:44 AM PDT
Cristiano Ronaldo says Carlos Queiroz is the "perfect choice" to manage Portugal amid talk he will follow his mentor out of Manchester United.Sir Alex Ferguson's right-hand man at Old Trafford for all but one of the last six years, Queiroz has agreed a four-year contract with the Portuguese Football Federation to succeed new Chelsea boss Luiz Felipe Scolari.

Ronaldo backs Queiroz as Portugal boss
The Scotsman: Sport Sat, 12 Jul 2008 2:55 AM PDT
CRISTIANO RONALDO has described Carlos Queiroz as "a perfect choice" to manage Portugal as speculation he will follow his mentor out of Manchester United refuses to su

Queiroz appointed as boss of Portugal
ESPN Soccernet.com Fri, 11 Jul 2008 5:05 PM PDT
Manchester United assistant manager Carlos Queiroz has been appointed as the new head coach of Portugal.

Queiroz leaves Man United to become Portugal coach
Reuters via Yahoo! UK & Ireland Sport Fri, 11 Jul 2008 4:09 PM PDT
Manchester United assistant manager Carlos Queiroz has been named Portugal coach for the second time, the Football Federation (FPF) said on Friday.

Queiroz succeeds Scolari in Portugal
TVNZ Fri, 11 Jul 2008 6:22 PM PDT
Manchester United assistant manager Carlos Queiroz has been named Portugal coach for the second time, the Football Federation (FPF) said on Saturday. Queiroz, who fills the post left vacant by Brazilian Luiz Felipe Scolari, will sign a four-year contract.

Quieroz appointed Portugal coach
FIFA Fri, 11 Jul 2008 1:53 PM PDT
Portugal's search for Luiz Felipe Scolari's successor ended today when they appointed Carlos Queiroz, 55, as their new head coach.

Football: Queiroz joins Portugal and leaves Ferguson with a headache
Guardian Unlimited Fri, 11 Jul 2008 4:10 PM PDT
Manchester United are looking for a new assistant manager after Carlos Queiroz was named as the new Portugal boss

Man Utd assistant named Portugal coach
Australian Broadcasting Corporation Fri, 11 Jul 2008 7:03 PM PDT
Manchester United assistant manager Carlos Queiroz has been appointed the new coach of Portugal's national football side, the Portuguese Soccer Federation (FPF) said overnight.

SL BENFICA- BEIRA MAR- VASCO DA GAMA BRAZIL
  Reply With Quote

Old 14-07-2008, 08:56   #1264 (permalink)
Frank Cunha
Super Moderator

Frank Cunha's Avatar

Favourite Team:
Benfica/Vasco Gama/Beira

Frank Cunha is Offline
vCash: 512
Rep: Frank Cunha has much to be proud ofFrank Cunha has much to be proud ofFrank Cunha has much to be proud ofFrank Cunha has much to be proud ofFrank Cunha has much to be proud ofFrank Cunha has much to be proud ofFrank Cunha has much to be proud ofFrank Cunha has much to be proud ofFrank Cunha has much to be proud ofFrank Cunha has much to be proud ofFrank Cunha has much to be proud of
Rep Points: 5358
Country:

I will miss this game by two days
  Reply With Quote

Old 16-07-2008, 10:51   #1265 (permalink)
quinas1139
TS Member

quinas1139's Avatar

Favourite Team:
A Equipa de Todos Nos

quinas1139 is Offline
Rep: quinas1139 has a spectacular aura aboutquinas1139 has a spectacular aura aboutquinas1139 has a spectacular aura aboutquinas1139 has a spectacular aura aboutquinas1139 has a spectacular aura aboutquinas1139 has a spectacular aura about
Rep Points: 547
Country:

Carlos Queiroz apresentado

http://www.fpf.pt/portal/page/portal...?notid=4219798

O treinador Carlos Queiroz foi apresentado oficialmente como o novo Seleccionador Nacional durante uma conferência de imprensa que decorreu, esta quarta-feira, na Sede da Federação Portuguesa de Futebol (Auditório Manuel Quaresma).

Feliz pelo regresso
Carlos Queiroz afirmou estar feliz pelo seu regresso e pronto a enfrentar os desafios que se colocam à selecção.

"Estou aqui porque estou feliz", disse, a abrir a conferência de imprensa o treinador luso, que se evidenciou ao conquistar os títulos mundiais de sub-20 em 1989 (Riade) e 1991 (Lisboa), adiantando estar pronto a enfrentar os próximos desafios, que começam já com a próxima fase de apuramento para o Mundial de 2010 (África do Sul).

Grato pelo apoio
Carlos Queiroz apresentou um discurso ambicioso e começou por realçar o apoio que sentiu ao ser contratado pela FPF para substituir Luiz Felipe Scolari no cargo. "Quero, em primeiro lugar, agradecer ao presidente [Gilberto Madaíl] por ter proporcionado o meu regresso ao futebol português. Foi com emoção que constatei o apoio alargado por parte de adeptos e da imprensa que, genericamente, esteve a favor deste regresso. Para mim esse apoio dá-me o sentido de responsabilidade e a obrigatoriedade de corresponder ao que esperam de mim", frisou o técnico.

Apontar para a excelência
"Aos adeptos digo que estou aqui para servir a selecção e para contribuir com experiência e trabalho para o que penso ser necessário fazer", prosseguiu, apontando para o objectivo inicial que terá no cargo, ao qual regressou 14 anos após a primeira passagem. "Agora temos 12 pontos para conquistar nos próximos três meses. Este é o objectivo no qual nos temos de concentrar", adiantou, defendendo que na selecção de Portugal apenas uma fasquia poderá ser estabelecida. "A excelência tem de ser um hábito e uma rotina. É nesse sentido que iremos trabalhar".

Conclusões e medidas
Para já, segundo Carlos Queiroz, é necessário fazer uma análise global a toda a estrutura, antes de avançar para opções de fundo. "De imediato vou colocar a minha capacidade de análise e reflexão no que foi feito anteriormente e no que existe. Depois das conclusões há que definir medidas e tomar decisões para progredirmos e ter sucesso. Antes disso não faz sentido apresentar medidas. O desafio que tenho pela frente é aproveitar e potenciar o que está bem feito, para chegarmos mais à frente e nos aproximarmos dos primeiros".

Old 16-07-2008, 14:34   #1266 (permalink)
Nuno
TS Member

Nuno's Avatar

Favourite Team:
Benfica

Nuno is Offline
vCash: 400
Rep: Nuno is Respected by fewNuno is Respected by few
Rep Points: 156
Country:

Quote:
Originally Posted by goalmirivan
Quim will be the goalie

He has to be. Ricardo is DONE. It was painful watching him deal with balls coming on off of crosses in the Euro. He's not a bad goalie, but he's been playing subpar for about a year now. I don't know what happened to him between the WC and the Euro, but he's just not the same.

Reply With Quote

Old 16-07-2008, 16:14   #1267 (permalink)
Lemmy
Moderator

Lemmy's Avatar

Favourite Team:
Porto, DC United, Fulham

Lemmy is Offline
Mood:
vCash: 511
Rep: Lemmy Will soon be well knownLemmy Will soon be well knownLemmy Will soon be well knownLemmy Will soon be well knownLemmy Will soon be well known
Rep Points: 448

O treinador Carlos Queiroz foi apresentado oficialmente como o novo Seleccionador Nacional durante uma conferência de imprensa que decorreu, esta quarta-feira, na Sede da Federação Portuguesa de Futebol (Auditório Manuel Quaresma).

Feliz pelo regresso
Carlos Queiroz afirmou estar feliz pelo seu regresso e pronto a enfrentar os desafios que se colocam à selecção.

"Estou aqui porque estou feliz", disse, a abrir a conferência de imprensa o treinador luso, que se evidenciou ao conquistar os títulos mundiais de sub-20 em 1989 (Riade) e 1991 (Lisboa), adiantando estar pronto a enfrentar os próximos desafios, que começam já com a próxima fase de apuramento para o Mundial de 2010 (África do Sul).

Grato pelo apoio
Carlos Queiroz apresentou um discurso ambicioso e começou por realçar o apoio que sentiu ao ser contratado pela FPF para substituir Luiz Felipe Scolari no cargo. "Quero, em primeiro lugar, agradecer ao presidente [Gilberto Madaíl] por ter proporcionado o meu regresso ao futebol português. Foi com emoção que constatei o apoio alargado por parte de adeptos e da imprensa que, genericamente, esteve a favor deste regresso. Para mim esse apoio dá-me o sentido de responsabilidade e a obrigatoriedade de corresponder ao que esperam de mim", frisou o técnico.

"Aos adeptos digo que estou aqui para servir a selecção e para contribuir com experiência e trabalho para o que penso ser necessário fazer", prosseguiu, apontando para o objectivo inicial que terá no cargo, ao qual regressou 14 anos após a primeira passagem. "Agora temos 12 pontos para conquistar nos próximos três meses. Este é o objectivo no qual nos temos de concentrar", adiantou, defendendo que na selecção de Portugal apenas uma fasquia poderá ser estabelecida. "A excelência tem de ser um hábito e uma rotina. É nesse sentido que iremos trabalhar".

Conclusões e medidas
Para já, segundo Carlos Queiroz, é necessário fazer uma análise global a toda a estrutura, antes de avançar para opções de fundo. "De imediato vou colocar a minha capacidade de análise e reflexão no que foi feito anteriormente e no que existe. Depois das conclusões há que definir medidas e tomar decisões para progredirmos e ter sucesso. Antes disso não faz sentido apresentar medidas. O desafio que tenho pela frente é aproveitar e potenciar o que está bem feito, para chegarmos mais à frente e nos aproximarmos dos primeiros".

Old 16-07-2008, 16:15   #1268 (permalink)
Lemmy
Moderator

Lemmy's Avatar

Favourite Team:
Porto, DC United, Fulham

Lemmy is Offline
Mood:
vCash: 511
Rep: Lemmy Will soon be well knownLemmy Will soon be well knownLemmy Will soon be well knownLemmy Will soon be well knownLemmy Will soon be well known
Rep Points: 448

New Portugal coach Carlos Queiroz said on Wednesday his first major priority was for the country to qualify for the 2010 World Cup in South Africa.

“Our absolute priority is the World Cup and we are going to concentrate on that objective,” Queiroz, 55, told his first news conference since his appointment last week.

His first spell as Portugal coach from 1991 to 1993 ended with failure to qualify for the 1994 World Cup finals.

The former Manchester United assistant coach, who took the post left vacant by Brazilian Luiz Felipe Scolari, has signed a contract with the Portuguese Football Federation until 2012.

Queiroz plans to speak to predecessor Scolari to gather all useful information.

He said: “I’m sure we will find room for him to give me all his feelings regarding the strengths of the team over the last few years and also some things he would change if he could go back in time because that’s always the case.”

Scolari stepped down after Euro 2008 following 5-1/2 years in charge to join Premier League club Chelsea who will again be one of the main challengers to champions United for the title.

Queiroz refused to comment on the future of United’s Cristiano Ronaldo: “We don’t have to interfere (me and the Federation) in the relationships between our players and the clubs”, he said.

His first game in charge will be a friendly against Faroe Islands next month ahead of their World Cup qualifying campaign against Sweden, Denmark, Hungary, Albania and Malta.

World Cup qualifying Portugal's priority-Queiroz - World Soccer - Yahoo! Sports
  Reply With Quote

Old 16-07-2008, 22:48   #1269 (permalink)
quinas1139
TS Member

quinas1139's Avatar

Favourite Team:
A Equipa de Todos Nos

quinas1139 is Offline
Rep: quinas1139 has a spectacular aura aboutquinas1139 has a spectacular aura aboutquinas1139 has a spectacular aura aboutquinas1139 has a spectacular aura aboutquinas1139 has a spectacular aura aboutquinas1139 has a spectacular aura about
Country:

Quote:
Originally Posted by Lemmy

Feliz pelo regresso

Grato pelo apoio

Conclusões e medidas

You copying me man, lol!!
  Reply With Quote

Old 18-07-2008, 16:40   #1270 (permalink)
jec1
Hotness Overdrive!

jec1's Avatar

Favourite Team:
SportingClube de Portugal

jec1 is Offline
Mood:
vCash: 119
Rep: jec1 has much to be proud ofjec1 has much to be proud ofjec1 has much to be proud ofjec1 has much to be proud ofjec1 has much to be proud ofjec1 has much to be proud ofjec1 has much to be proud ofjec1 has much to be proud ofjec1 has much to be proud ofjec1 has much to be proud ofjec1 has much to be proud of
Rep Points: 7292
Country:

COPYING/PASTING!

For lazy asses who don't have the time to write a whole paragraph.

Old 04-08-2008, 11:23   #1271 (permalink)
quinas1139
TS Member

quinas1139's Avatar

Favourite Team:
A Equipa de Todos Nos

quinas1139 is Offline
Country:

When are they going to announce the coaching staff?
  Reply With Quote

Old 13-08-2008, 19:54   #1272 (permalink)
Rui Da Silva
TS Member

Rui Da Silva is Offline
Rep: Rui Da Silva is just really niceRui Da Silva is just really niceRui Da Silva is just really niceRui Da Silva is just really niceRui Da Silva is just really niceRui Da Silva is just really niceRui Da Silva is just really niceRui Da Silva is just really niceRui Da Silva is just really nice
Rep Points: 1122

Ricardo will not be called tommarow. The goalies are Quim and Daniel Fernandes
  Reply With Quote

Old 13-08-2008, 19:56   #1273 (permalink)
Rui Da Silva
TS Member

Rui Da Silva is Offline
Rep: Rui Da Silva is just really niceRui Da Silva is just really niceRui Da Silva is just really niceRui Da Silva is just really niceRui Da Silva is just really niceRui Da Silva is just really niceRui Da Silva is just really niceRui Da Silva is just really niceRui Da Silva is just really nice
Rep Points: 1122

Better get a good seat by your computer as we will not in North America not be able to see any games of Portugal in World Cup Qulifying. RTP Lost Contract
  Reply With Quote

Old 18-08-2008, 05:28   #1274 (permalink)
jec1
Hotness Overdrive!

jec1's Avatar

Favourite Team:

jec1 is Offline
Mood:
Rep: jec1 has much to be proud ofjec1 has much to be proud ofjec1 has much to be proud ofjec1 has much to be proud ofjec1 has much to be proud ofjec1 has much to be proud ofjec1 has much to be proud ofjec1 has much to be proud ofjec1 has much to be proud ofjec1 has much to be proud ofjec1 has much to be proud of
Country:

I like the call-ups and his attitude. He's giving guys that were overlooked in the past a shot.

Duda & Danny, two of the players given a chance with the team. They'll work hard for a place in the starting line-up.
  Reply With Quote

Old 19-08-2008, 18:26   #1275 (permalink)
jec1
Hotness Overdrive!

jec1's Avatar

Favourite Team:

jec1 is Offline
Mood:
Country:

According to Queiroz, He'll test Ronaldo as a striker in future games.

Last edited by jec1 : 19-08-2008 at 18:43.
  Reply With Quote
Reply

Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search
Display Modes

Posting Rules