Yssouf Konés kontrakt med Rosenborg går ut ved sesongslutt, men allerede 1. august kan spissen forsvinne fra Lerkendal.
Ifølge Adresseavisen kommer rumenske CFR Cluj til Trondheim med det første for å diskutere en overgang.
- Klubben har ytret ønske om å komme opp hit i nær fremtid for å diskutere en overgang, sier vikarierende sportsdirektør Erik Hoftun.
Cluj har tidligere hentet RBK-spillerne Mikael Dorsin og Lars Hirschfeld. De la også inn et bud på Koné i fjor, men åtte millioner var ikke nok for trønderne.
Rumensk presse antyder en overgang på 12 millioner, men Hoftun avviser at det er kommet et slikt bud.
Venter på overgangsvinduet
- Vi har ikke helt bestemt oss for hva vi gjør. Vi må se på konsekvensene av et salg i forhold til spillerne vi har og eventuelt får inn. Men ettersom overgangsvinduet ikke åpner før 1. august blir det ikke aktuelt for oss å la han gå før den datoen. I tillegg har vi et meget hardt og tett program i juli, sier Hoftun til Adresseavisen.
Selv vil ikke Koné si så mye om saken.
- Jeg skal snakke med min agent i løpet av helgen, etter det vet jeg mer om saken. Akkurat nå er jeg Rosenborg-spiller, sier Koné.
Cluj er klar for mesterligaen og kommer til å kjøpe en rekke forsterkninger i sommer.
|