Vegard Forren gleder seg til debut på U21-landslaget. Bare Skottland-turen ikke gjør at han mister plassen på MFK-laget mot Rosenborg.
Landskampen mot Skottland i Kilmarnock spilles nemlig tirsdag 20. mai. Dermed går han glipp av det meste av treningsuka før møtet med Rosenborg på Aker stadion lørdag 24. mai.
– For å si det slik: Jeg vil for enhver pris spille mot Rosenborg. Jeg ville valgt den kampen foran U21-kampen hvis jeg måtte. Men forhåpentligvis skal jeg få med meg begge to, sier trønderen til Romsdals Budstikke.
Forren overbeviste U21-landslagstrener Øystein Gåre under MFKs opphold i La Manga før sesongstart. Derfor ble han tatt ut til privatkampen mot Ukraina i slutten av mars, men måtte melde forfall på grunn av sjukdom.
I går ble han som forventet plukket ut i troppen igjen, men visste ingenting da Romsdals Budstikke snakket med ham i går.
– Er jeg tatt ut,? Ja, men det er jo bra. Jeg har ikke hørt noe, men har fått noen hint tidligere om at jeg kunne komme med. Det blir artig å prøve seg, det har vært et mål for meg denne sesongen å komme på U21-laget. Hvis jeg får spilletid, skal jeg gjøre alt for å vise meg fram i landslagsdrakta, sier Forren.
Øystein Gåre har tidligere nevnt Forren som aktuell venstreback. Selv vil 20-åringen aller helst spille på sin vante plass i midtforsvaret.
– De har ikke hatt midtstoppere med venstrefot i troppen før, så det er skal være mulig å få sjansen der, mener Forren.
I tilfelle blir han trolig makker med Tromsøs Tore Reginiussen, som også har vært strålende i eliteserien så langt i år.
– Vikings Jørgen Horn er en konkurrent, mens Rosenborgs Vadim Demidov har spilt mest midtbane på U21-laget. Reginiussen er nok ganske sikker på laget, sier Forren.
Moldes nyeste støttespiller var fjerde- eller femtevalg i midtforsvaret da MFK-troppen møttes i begynnelsen av januar. Siden har han spilt omtrent hver eneste kamp, de aller fleste på høyt eliteserienivå.
Sammen med Øyvind Gjerde har han holdt MFK-forsvaret nesten helt tett, mens de opprinnelige førstevalgene Marcus Andreasson og Christian Steen har slitt med skader.
– Jeg og Øyvind utfyller hverandre ganske bra og vi har stått godt imot alle lagene så langt. Jeg mener det må være vanskelig å vrake noen av oss nå, men jeg er forberedt på at det kan skje før eller seinere. Trenerne har noen utfordringer når de skal ta ut laget framover, fastslår Forren.
|