Thread: Molde FK
View Single Post

Old 07-05-2008, 07:12 AM   #14 (permalink)
Mighty T.A.L.
Medal Of Honours

Mighty T.A.L.'s Avatar

Favourite Team:
Liverpool F.C

Mighty T.A.L. is Offline
Mood:
vCash: 5000
Rep: Mighty T.A.L. is a Talk Soccer MasterMighty T.A.L. is a Talk Soccer MasterMighty T.A.L. is a Talk Soccer MasterMighty T.A.L. is a Talk Soccer MasterMighty T.A.L. is a Talk Soccer MasterMighty T.A.L. is a Talk Soccer MasterMighty T.A.L. is a Talk Soccer MasterMighty T.A.L. is a Talk Soccer MasterMighty T.A.L. is a Talk Soccer MasterMighty T.A.L. is a Talk Soccer MasterMighty T.A.L. is a Talk Soccer Master
Rep Points: 9833
Country:

Vegard Forren gleder seg til debut på U21-landslaget. Bare Skottland-turen ikke gjør at han mister plassen på MFK-laget mot Rosenborg.

Landskampen mot Skottland i Kilmarnock spilles nemlig tirsdag 20. mai. Dermed går han glipp av det meste av treningsuka før møtet med Rosenborg på Aker stadion lørdag 24. mai.

– For å si det slik: Jeg vil for enhver pris spille mot Rosenborg. Jeg ville valgt den kampen foran U21-kampen hvis jeg måtte. Men forhåpentligvis skal jeg få med meg begge to, sier trønderen til Romsdals Budstikke.

Forren overbeviste U21-landslagstrener Øystein Gåre under MFKs opphold i La Manga før sesongstart. Derfor ble han tatt ut til privatkampen mot Ukraina i slutten av mars, men måtte melde forfall på grunn av sjukdom.
I går ble han som forventet plukket ut i troppen igjen, men visste ingenting da Romsdals Budstikke snakket med ham i går.

– Er jeg tatt ut,? Ja, men det er jo bra. Jeg har ikke hørt noe, men har fått noen hint tidligere om at jeg kunne komme med. Det blir artig å prøve seg, det har vært et mål for meg denne sesongen å komme på U21-laget. Hvis jeg får spilletid, skal jeg gjøre alt for å vise meg fram i landslagsdrakta, sier Forren.
Øystein Gåre har tidligere nevnt Forren som aktuell venstreback. Selv vil 20-åringen aller helst spille på sin vante plass i midtforsvaret.
– De har ikke hatt midtstoppere med venstrefot i troppen før, så det er skal være mulig å få sjansen der, mener Forren.

I tilfelle blir han trolig makker med Tromsøs Tore Reginiussen, som også har vært strålende i eliteserien så langt i år.
– Vikings Jørgen Horn er en konkurrent, mens Rosenborgs Vadim Demidov har spilt mest midtbane på U21-laget. Reginiussen er nok ganske sikker på laget, sier Forren.

Moldes nyeste støttespiller var fjerde- eller femtevalg i midtforsvaret da MFK-troppen møttes i begynnelsen av januar. Siden har han spilt omtrent hver eneste kamp, de aller fleste på høyt eliteserienivå.
Sammen med Øyvind Gjerde har han holdt MFK-forsvaret nesten helt tett, mens de opprinnelige førstevalgene Marcus Andreasson og Christian Steen har slitt med skader.

– Jeg og Øyvind utfyller hverandre ganske bra og vi har stått godt imot alle lagene så langt. Jeg mener det må være vanskelig å vrake noen av oss nå, men jeg er forberedt på at det kan skje før eller seinere. Trenerne har noen utfordringer når de skal ta ut laget framover, fastslår Forren.
  Reply With Quote

register at bookmarks.com

Advertising | Beat Your DUI | Hotel Las Vegas | News | Mortgage