Jan-Åge Fjørtoft er mektig lei av spørsmålet "har du tillit"?
Da NRK brakte spørsmålet på banen i løpet av et intervju med Lillestrøm-manageren etter tirsdagens trening ved Åråsen, svarte Fjørtoft slik:
– Tillit? Jeg skjønner ikke hva det er med dette landet. "Har du tillit, har du tillit, har du tillit", maser man hele tiden. Gjør jobben, ferdig med det – det er ikke verre enn det. "Har du tillit?" Who cares, svarte LSK-manageren til NRK.
Forrige tirsdag skrev Romerikes Blad om maktkampen i kulissene på Åråsen. Lokalavisen hevder at trener Tom Nordlie kjemper en hard intern kamp med sin overordnede manager Jan Åge Fjørtoft, og at neppe begge kan fortsette i Lillestrøm.
– Trekker meg aldri
Spørsmålene om Fjørtoft vurderer sin stilling har fortsatt ikke lagt seg, til tross for at klubben mandag fikk en opptur med sesongens første seier, da Lillestrøm vant 2-0 mot Viking.
Den tidligere Englands-proffen er også klokkeklar på at han blir sittende som manager på Åråsen.
– Jeg trekker meg aldri. Jeg er Lillestrøm-manager til jeg ikke er det lenger. Jeg er veldig dedikert til denne klubben, og det kommer jeg til å fortsette å være.
– Jeg er utrolig glad på vegne av spillerne for at vi vant i går. Alt annet er bare visvass og bla, bla, bla, beskriver Fjørtoft i et tv-intervju med NRK.
– Har full tillit
Ifølge styreleder Per Mathisen har både Fjørtoft og trener Tom Nordlie full tillit, til tross for at klubben bare står med fem poeng etter seks serierunder.
– De har full tillit her nå og jobber knallhardt videre.
|