Thread: SK Brann
View Single Post

Old 07-05-2008, 07:01 AM   #259 (permalink)
Mighty T.A.L.
Medal Of Honours

Mighty T.A.L.'s Avatar

Favourite Team:
Liverpool F.C

Mighty T.A.L. is Offline
Mood:
vCash: 5000
Rep: Mighty T.A.L. is a Talk Soccer MasterMighty T.A.L. is a Talk Soccer MasterMighty T.A.L. is a Talk Soccer MasterMighty T.A.L. is a Talk Soccer MasterMighty T.A.L. is a Talk Soccer MasterMighty T.A.L. is a Talk Soccer MasterMighty T.A.L. is a Talk Soccer MasterMighty T.A.L. is a Talk Soccer MasterMighty T.A.L. is a Talk Soccer MasterMighty T.A.L. is a Talk Soccer MasterMighty T.A.L. is a Talk Soccer Master
Rep Points: 9833
Country:

Brann vil ta en nøye gjennomgang med alle spillerne for å finne ut hvem som vil forlate klubben om det blir kunstgress på Stadion.

– Dette gjør vi fordi vi vil vite konsekvensene før vi tar en avgjørelse, men den faktoren blir langt fra alene avgjørende, sier Roald Bruun-Hanssen.

Brann skal etter sesongslutt fundamentere banen på ny og legge nytt toppdekke. Om det blir kunstgress eller naturgress vil bli avgjort av klubbens styre i løpet av august.

– Det er naturlig at arbeidstakernes mening teller. i likhet med sportslige og økonomiske vurderinger, sier Bruun-Hanssen.

Vi vente med forlengelse
Den sportslige lederen lover at spillerne skal få delta for fullt i prosessen rundt nytt banedekke. De vil få fremlagt alle konsekvensene før det skal tas en avgjørelse.

– Spillerne vil være en del av et best mulig lag. Bruker vi mindre penger på gressmatten, vil det bli mer til sportslig satsing. I dag snakker spillerne kun ut fra egen erfaring. De må også få ta del i alle problemstillingene før det tas en avgjørelse, sier Bruun-Hanssen.

Thorstein Helstad, Eirik Bakke og Erlend Hanstveit er alle kritiske til kunstgress. Alle tre er også i kontraktsforhandlinger med Brann.

– Det med valg av banedekke er en av faktorene som vil spille inn også når det gjelder min fremtid i klubben, sier Hanstveit.

– Jeg har forståelse for at enkelte spillere vil vente med å forlenge sin kontrakt med klubben til det er tatt en avgjørelse om dekke, sier Bruun-Hanssen.

Spillerforeningen NISO hadde tidligere i vinter en undersøkelse som viste at 83 prosent av spillerne i eliteserien vil ha naturgress.

– På sikt kan kunstgress være en positiv greie. Men tiden er ikke inne for det nå. Kunstgress er ikke så gammelt, og man er ikke kommet langt nok i utviklingen i forhold til friksjon og belastning, sier Hanstveit.

– Håper spillerne blir hørt
En av spillerne fra den yngre generasjonen er Erik Huseklepp.

– For meg er det ikke noe problem å spille på kunstgress. Men det er ingenting som slår en god naturgressbane, sier Huseklepp.

– Det er opp til Brann å bestemme dette. Men jeg vil tro at spillerne blir hørt. Jeg håper klubben tar på alvor de signalene vi gir, sier Erlend Hanstveit.
  Reply With Quote

register at bookmarks.com

Pozycjonowanie | Credit Card Consolidation | Credit Counseling | News | Xbox Mod Chip