06-08-2007, 09:49 AM
|
#167 (permalink)
|
|
Medal Of Honours
Favourite Team:
Liverpool F.C
Mighty T.A.L. is
Mood:
vCash: 5000
Rep Points: 9833
Country: 
|
Wehrman kritiserer gamleklubben
Quote:
Kasey Wehrman meldte overgang fra Lillestrøm til Fredrikstad i sommer. Nå retter australieren sterk kritikk mot gamleklubben og trener Tom Nordlie.
– Jeg tror det er berettiget å stille spørsmålet nå. Noe er ødelagt i Lillestrøm, og han får betalt en hel del penger for å finne ut hva som feiler klubben. Tom vil alltid bli invitert til mine grillkvelder, men jeg er ikke sikker på om han er riktig trener for klubben. Han har gjort det bra før, visst, men jeg mener også han har gjort feil i LSK, sier Wehrman til Romerikes Blad.
Ikke overrasket
Den tøffe midtbanespilleren ble solgt til FFK for 1,7 millioner kroner i ferien, selv om han hadde vært en av LSKs beste spillere i vårsesongen. Han er ikke overrasket over at klubben nå sliter.
- Jeg er enig i de som kritiserer Lillestrøm for manglende kreativitet. Spillerne er låst i et mønster og har ingen plan B for å bryte opp når ting ikke funker. Alle skal vite at det ikke er så veldig vanskelig å avsløre spillestilen. Lure lag kan greie det hver eneste gang, og de er sårbare mot lag som legger seg bakpå og kontrer, sier australieren.
Det er ikke bitterhet over å ha blitt solgt at han nå langer ut mot de gul/sorte.
- Selv om jeg mener det var galt av klubben å selge meg, handler dette om LSK – ikke meg personlig. Jeg vet det også eksisterer forskjellige oppfatninger i spillergruppa om måten ting gjøres på i klubben, sier Wehrman.
Også laguttaket til Nordlie skjønner han lite av.
- Der har jeg klare synspunkter. For eksempel bør ikke Olivier Occean og Arild Sundgot spille samtidig fra start. Ollie blir aldri noen ving, og det bør absolutt være Magnus Myklebust og Bjørn Helge Riise som bør spille på kantene. Riise er bedre der enn som indreløper, hvor jeg føler han mangler litt overblikk. Og argumentet om at han er så bra defensivt, bør ikke telle så mye. Det var jo de jobbene de hadde meg på banen for, mener Wehrman.
- Herlig fyr
LSK-trener Tom Nordlie tar seg ikke nær av kritikken til sin tidligere midtbanesliter.
- Jeg kjenner Kasey som en herlig fyr med mange sterke meninger, og det han kommer med er vettuge, fotballfaglige innspill. Han skal vite at vi diskuterer alt dette sammen i klubben allerede, sier Nordlie, og legger til.
– Men jeg regner med at det er en del som er galt i Fredrikstad også, for de ligger vel bak oss på tabellen, gjør de ikke?
|
Kilde: Fotballadressa
Nordlie er en kødd som ikke tar noe selvkritikk.Han har ødelagt det som LSK er kjent for og LSK er blitt en sjelløs klubb med ingen verdier.
|
|
|
|