31-07-2007, 12:45 PM
|
#25 (permalink)
|
|
Medal Of Honours
Favourite Team:
Liverpool F.C
Mighty T.A.L. is
Mood:
vCash: 5000
Rep Points: 9833
Country: 
|
Drillo flytter ikke til Irak
Quote:
Egil Olsen er igjen aktuell som landslagstrener for Irak. Men Drillo har ingen planer om å flytte til det krigsherjede landet.
Den norske trenerlegenden var i forhandlinger med det irakiske fotballforbundet i mai, og kun en tettpakket avtalebok hindret Drillo fra å bli landslagstrener igjen.
Irak ansatte i stedet brasilianeren Jorva Vieira, som søndag ledet laget til finaleseier mot Saudi-Arabia i Asia-mesterskapet. Vieiras kontrakt var kun på to måneder, og suksesstreneren ønsker ikke å forlenge avtalen. Til det er tilstanden i den irakiske fotballen for kaotisk.
Jordan
Drillo skal møte en representant for det irakiske fotballforbundet i Oslo i dag eller i morgen, og er fremdeles lysten på å lede Iraks fotballandslag. Men å flytte til landet er uaktuelt.
- Jeg vil i hvert fall ikke bo der. Om det blir aktuelt vil vi sannsynligvis bo i Jordan. Jeg ser ingen problemer med at man ikke bor i det landet man er trener for. I finaleoppstillingen hadde Irak bare en spiller som holder til i landet, forteller Drillo til VG Nett.
Han kommer tilbake fra ferie i kveld, og skal ha innledende samtaler med Iraks representant. Men Drillo understreker at det ikke er snakk om forhandlinger i denne omgang. Han er mest interessert i å høre hva Irak har å tilby og hvordan de planlegger fremtiden.
- Norge skulle slitt
- Forrige gang vi snakket sammen kom det veldig brått på, og jeg måtte omtrent gått rett inn i Asia-mesterskapet. Denne gangen virker det mer langsiktig, og med en horisont til VM-sluttspillet i 2010. Hvis alt klaffer er dette meget interessant. Et viktig ankepunkt er hvor mye penger de har til rådighet og hvor mye de kan satse på samlinger og så videre, mener Drillo.
65-åringen så flere av Iraks kamper i Asia-mesterskapet, og lot seg imponere av det som ble vist på banen. Han mener flere av spillerne holder høy klasse, og er forbløffet over at ingen av dem er plukket opp av europeiske klubber. Muligheten for et nytt VM-sluttspill frister, og han mener det absolutt er mulig å komme til verdensmesterskapet dersom han blir trener for Irak.
- Det er kanskje noe lettere å kvalifisere seg fra Asia enn Europa. Når man først kommer til et sluttspill er det såpass få kamper at mye kan mye skje. Jeg mener Irak holder et nivå litt under de aller beste. Jeg tror for eksempel Norge skulle slitt ganske hardt for å slå dem. De har gode spillere, men er dårlig organisert. Der ser jeg store utfordringer som frister, innrømmer Olsen.
|
Kilde: VG
|
|
|
|