11-06-2007, 08:08 AM
|
#31 (permalink)
|
|
Super Moderator
Favourite Team:
Newcastle United/SK Brann
kennethlindheim is
vCash: 95
Rep Points: 7051
Country: 
|
#9 10.06.07: Rosenborg 1 Fredrikstad 1
Quote:
Steffen Iversen var rasende etter at Daniel Braaten ikke fikk verken frispark eller straffespark 20 minutter før slutt.
Til tross for et voldsomt RBK-press de siste 20 minuttene, lyktes de regjerende seriemestrene ikke i å få den avgjørende scoringen.
Miika Koppinen sendte vertene fortjent i ledelsen på en heading etter 37 minutter, før Tarik Elyounoussi utlignet halvtimen før slutt.
Men situasjonen alle snakket om etter kampen skjedde etter 68 minutter. Da ble Daniel Braaten tilsynelatende revet ned inne i feltet, men dommer Brage Sandmoen vinket spillet videre - til store protester fra hjemmelaget.
Etter kampen tok Steffen Iversen bladet fra munnen.
- Vi har sjanser nok til å score, men jeg er utrolig misfornøyd med en utrolig feig dommer utpå der som ikke blåser straffe eller frispark på Daniel som blir holdt i ti meter.
- Utrolig feigt
- Det er utrolig feigt, men det er litt slik dommerstanden er blitt, sier Steffen Iversen.
Han mener den norske dommerstanden er svakere enn før.
- Den eneste dommeren jeg kan gi litt kreditt til, må være Tom-Henning Øvrebø. Ellers synes jeg resten er...ja...
Rosenborg-trener Knut Tørum var naturlig nok skuffet etter bare ett poeng, men vil ikke være med på dommer-refsen.
Ville ikke kommentere Steffen-refs
- Vi må slutte å sutre på dommeren. Hadde han sett det, hadde han nok blåst. Det gikk nok begge veier, sier Tørum
Sandmoen fikk se Braaten-episoden i reprise, men ville ikke si om han burde blåst.
- Det blir alltid ny informasjon når du ser ting igjen på TV, og jeg må bare ta utgangspunkt i det jeg så, sier kveldens dommer som overfor VG Nett ikke ville kommentere Iversens verbale skyts på dommerstanden.
Stor RBK-dominans
Fredrikstad åpnet respektløst på Lerkendal. Allerede før minuttet var gått, hadde gjestene fra Østfold fått sin første avslutning mot mål.
Men det var også stort sett alt FFK hadde å by på før hvilen, med unntak av en sjanse like før hvilen.
Etter litt frem og tilbake i åpningsminuttene tok hjemmelaget fullstendig over, og dominerte stort nesten omgangen gjennom. Men det skulle ta sin tid før de virkelig store mulighetene kom.
En småsyk Marek Sapara slet med dødballene, og Fredrik Stoor lyktes ikke særlig mye bedre med sin innleggsfot.
Tarik-utligning
Daniel Braaten var imidlertid nær etter 26 minutter, men skuddet fra 20 meter ble slått til corner av Rami Shaaban. Da våknet Rosenborg, som skapte flere småfarligheter før Miika Koppinen endelig fikk headet vertene i ledelsen etter en corner, syv minutter før pause.
Da trodde mange på en oppskriftsmessig seier - men Fredrikstad og Tarik Elyounoussi ville det annerledes. Den lille, store måltyven mottok ballen fra Ismael Beko Fofana inne i feltet, passerte Lars Hirschfeld - før han sikkert satte inn utligningen halvtimen før slutt.
Dermed endte oppgjøret 1-1, til tross for et vanvittig press fra hjemmelaget mot slutten.
|
Iversen hudfletter dommerstanden
|
|