05-06-2007, 06:36 PM
|
#66 (permalink)
|
|
Medal Of Honours
Favourite Team:
Liverpool F.C
Mighty T.A.L. is
Mood:
vCash: 5000
Rep Points: 9833
Country: 
|
Riise møkk lei venstrekantkritikken
Quote:
John Arne Riise forstår ikke kritikken som kom mot venstresiden etter Malta-kampen lørdag.
Det var i fremste rekke Morten Gamst Pedersen som måtte tåle mye pepper for sin innsats mot malteserne. Men også John Arne Riise har måttet svare på hvorfor klubbinnsatsen ikke har tilsvart den samme som på landslaget.
Les også:
Varsler alvorsprat med Gamsten
Premier League-proffen mener imidlertid at landslaget ikke har et venstrekantproblem.
- Hvis folk skal begynne å fokusere på ventresiden kontra den høyre, så synes jeg det er idiotisk. Vi hadde full kontroll på vår side mot Malta, det var ingenting defensivt som kom gjennom, og vi skapte mye fremover.
Vanskeligere arbeidsforhold på venstre
Men da en småsyk Gamst Pedersen skulle forsøke å legge inn fra venstresiden, hadde avleveringen sjelden riktig mottaker.
- Vi prøver oss på ventresiden, men det blir av og til vanskelig, fordi motstanderne ofte har to-tre mann mer enn på motsatt side, forklarer Riise.
Før han legger til:
- Denne diskusjonen gidder ikke jeg å gå inn i.
Vil ha 4-3-3-reprise
Han mener at laget fungerte særdeles godt i Åge Hareides "nye" 4-3-3-formasjon. Og vil gjerne at Norge spiller i samme system mot Ungarn.
- Selvsagt. Vi vinner 4-0, gjør en god kamp, og skapte mye på sidene. Men som jeg sier, det er opp til sjefen sjøl og avgjøre.
- Det blir ikke like mye rom å boltre seg i mot Ungarn?
- I utgangspunktet ikke. Malta sin venstreback posisjonerte seg feil gang på gang, samtidig som jeg føler at det har mye med våre løp å gjøre.
- Men jeg tror også Martin (Andresen) var komfortabel med å stå igjen, og ha to ved siden av seg som løper dagen lang, og som kommer seg inn i boksen, sier Riise.
|
Kilde: VG
Jeg forventer ikke at Riise skal forså noe som helst.Han er en idiot.
|
|
|
|